رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور گفت: 400 شبكه مدیریت بحران در كشور فعال است كه برنامه آموزش های تخصصی مدیران این شبكه ها به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، معصومی در كارگاه مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشكی اراك افزود: ایجاد مدیریت واحد و اثرگذار در حوزه مدیریت بحران، آمادگی مستمر شبكه ها و كیفی سازی چرخه مدیریت بحران محور آموزش های مذكور است.

وی عنوان كرد: از این پس آموزش ها تخصصی شبكه های مدیریت بحران ؛ شاخص اصلی انتخاب مسوولان استان ها است.

رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور اضافه كرد: آشنایی با مدیریت لجستیك، برنامه های جامع بازتوانی روانی و اجتماعی آسیب دیدگان حوادث، لزوم توجه ویژه به تقویت نظام بیمه و حمایت های تشویقی و مالی، پبشگیری و كاهش خطرپذیری و آشنایی با پدیده های حادثه خیز نوین از جمله این آموزش ها است.

دكتر معصومی اضافه كرد: تغییرات جوی، بروز خشكسالی ها، طوفان، گرماهای شدید و باران های ناگهانی در سال های اخیر بیانگر آن است كه این مهم از چالش های جدی آینده كشور خواهد بود و مدیریت بحران باید برای آن پیش بینی و آمادگی لازم را داشته باشد.

دكتر معصومی اضافه كرد: استفاده حداكثری از ظرفیت های بین بخشی دستگاه ها در چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی مدیریت بحران بسیار اهمیت دارد و به عنوان یكی از محورهای مهم آموزش مد نظر است./س

برچسب ها: بحران ، حوادث ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.