مديركل طرح و برنامه سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: اوايل پاييز سال جاري پروژه تلفن ديجيتال سازمان پزشكي قانوني كشور(VoIP) با هدف كاهش هزينه هاي تلفن و افزايش سرعت دسترسي راه‌اندازي مي شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر حسين شمسياني افزود: بر اساس برآوردهاي صورت گرفته و اخذ ريز مكالمات استان ها، 40 درصد ارتباطات تلفني بين شهري مراكز استان در تماس با ستاد سازمان است و تماس‌هاي داخل شهري آنان بسيار محدود است.

وي تصريح كرد: با توجه به آمار هزينه هاي تلفن بين شهري ارسالي استان ها در سال 1390 و مطابق بررسي هاي انجام شده با راه‌اندازي اين سيستم ماهيانه مبلغ 22 ميليون ريال صرفه جويي در هزينه هاي مكالمات بين مراكز استان‌ها با ستاد صورت خواهد گرفت.

وي با تأكيد بر توجيه اقتصادي راه‌اندازي اين سيستم ادامه داد: با راه اندازي سيستم تلفن ديجيتال هزينه هاي تلفن تا 40 درصد كاهش مي يابد و هزينه هاي اختصاص داده شده به راه اندازي اين سيستم نيز ظرف دو سال به صفر خواهد رسيد.

مديركل طرح و برنامه سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به مزيت هاي سيستمVoIP  اظهار داشت: با استفاده از اين سيستم علاوه بركاهش هزينه ها، سرعت دسترسي مراکز به يكديگر نيز افزايش مي يابد و اشغال شدن خطوط نیز در اين سيستم وجود ندارد.

دكتر شمسياني با بيان ديگر قابليت هاي سيستم VoIP خاطر نشان كرد: با توجه به عدم اشغالی خطوط مي توان از طريق اين سيستم كنفرانس برگزار كرد و يا با خريد دوربين هاي مجهز به سيستم ويدئويي، مديران مي توانند ضمن صحبت تصاوير يكديگر را نيز ببينند.

وي با اشاره به فازبندي راه‌اندازي سيستم VoIP اظهار داشت: در فاز اول اين طرح ارتباط مديران كل، معاونين و منشي‌ها در استان ها با ستاد برقرار مي شود كه تجهيزات مورد نياز براي عملياتي شدن اين فاز تا حد قابل توجهي خريداري شده‌است.

مديركل طرح و برنامه سازمان پزشكي قانوني كشور ادامه داد: براي هر يك از افراد نام برده شده يك تلفن داخلي در نظر گرفته مي شود كه انتخاب و تعيين شماره در درون سازمان صورت مي گيرد و مديران كل، ‌معاونين و منشي‌ها براي ارتباط با يكديگر نيازي به خطوط بين شهري ندارند.

به گفته وي در مراحل بعدي و در سال آينده ارتباط بين خطوط شهري نيز از طريق VoIP ميسر مي شود.

دکتر شمسیانی در خصوص ارائه آموزش به افراد براي استفاده از VoIP افزود: استفاده از اين سيستم ساده است و نياز به آموزش خاصي ندارد البته اگر قرار باشد از همه امكانات VoIP  استفاده كنيم دوره آموزشي مختصري براي استفاده‌كنندگان در نظر گرفته مي شود.

وي در پايان تصريح كرد: واحدهايي كه از طريق خطوط MPLS در بستر شبكه گسترده قرار دارند امكان استفاده از VoIP را دارند كه در حال حاضر 50 مرکز از مراکز سازمان پزشکی قانونی در سراسر کشور در اين بستر قرار دارند./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار