طراح بازی ویژه کودکان گفت: کودکان باید به فکر وادار شوند تا عادت های تکراری را بشکنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی «زهرا جهان بخش» در نخستین جلسه از سلسه جلسات مشاوره گروهی با موضوع «خلاقیت» افزود: در این جلسات سعی می شود که کودکان گام های ابتدایی را به سمت خلاقیت بردارند.

وی با اشاره به این نکته که هدف در این جلسات، تلنگری برای فعال شدن بیشتر ذهن کودکان است، بیان کرد : باید کودکان به فکر وادار شوند و عادت های تکراری را بشکنند.

نویسنده ی کتاب «همه می توانند خلاق باشند» اظهار کرد: برنامه ریزی این جلسات به صورت عملی و به روش بازی همراه با حل مسئله و تفکر برای آمادگی و فعالیت بیشتر مغز کودکان انجام شده است و ساختن داستان های خلاق از جمله روش های به کار گرفته شده در این جلسات است.

جهان بخش با بیان اینکه سوق دادن کودکان به سمت نگاه و تجسم فضایی از اهداف برگزاری این جلسات است، یادآور شد: تغییر زاویه دید کودک از طریق ترکیب وسایل با یکدیگر، داستان پردازی، ساختن اجسامی از وسایل ساده و ده ها بازی دیگر برای خلاقیت ذهن کودکان وجود دارد.

شایان ذکر است سلسه جلسات مشاوره گروهی با موضوع «خلاقیت» با حضور جمعی از کودکان توسط مرکز «آستان مهر» موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در محل «کلینیک کودک» برگزار شد./س  

برچسب ها: کودک ، فکر ، عادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.