نگاه سلیقه ای برخی مديران موجبات ضعف سينماي دفاع مقدس فراهم کرده است و معتقدم نگاه مديران پويا، سازنده و روبه جلو نبوده و مسائل پشت پرده سينما باعث تضعيف اين ژانر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا زهره كرماني بازيگر سينما و تلويزيون با بیان این مطلب افزود: بسياري براي به دست آوردن گيشه دست به هر اقدامي مي‌زنند و با ارائه كارهاي نامناسب باعث تنزل سينماي دفاع مقدس مي‌شوند در حالي كه افرادي كه تعهد كاري بيشتري دارند با  توقف آثارشان دچار دلزدگي مي‌شوند.
وي ادامه داد: نگاه مديران سازنده و روبه جلو نبوده و مسائل پشت پرده سينماي ما و قرارگيري بودجه كلان در دست افرادي كه فقط سنگ سينماي دفاع مقدس را به سينه مي‌زنند باعث تضعيف اين ژانر شده است.
به گفته وی، در چند سال گذشته كارهاي بسياري در حوزه‌هاي مختلف سينماي دفاع مقدس توسط هنرمند نماها ارائه شده كه باعث نزول سطح اين نوع از سينما شده است.
زهره كرماني با بیان اینکه ركن اصلي سینمای دفاع مقدس تخصص،‌ درايت و اعتقاد است اضافه کرد: بسياري بر اين باورند كه با خلوص نيت مي‌توان به اشاعه‌ فرهنگ دفاع مقدس پرداخت، اما ركن اصلي اين امر تخصص، ‌درايت و اعتقادات است.
اين هنرمند تصريح كرد: هرگاه فيلمي بدون شناخت از اعتقادات ساخته شود در سينما و تلويزيون جايگاهي نخواهد داشت بنابراين براي عملكرد بهتر بايد شناخت كامي از واقعيت‌ها داشت.
كرماني، دوري از شعار زدگي، به كارگيري هنرمندان حرفه‌اي اين عرصه و حذف زوايد و بزرگنمايي‌هاي بي‌مورد را از جمله راه‌كارهاي جذب مخاطب به اين ژانر عنوان کرد.
زهره كرماني اظهار داشت: در اين ژانر وجود سليقه‌هاي مختلف باعث شده كه هر گاه به بحث درباره آنها مي‌پردازيم محكوم مي‌شويم و يكي از دلايلي كه من به شخصه مدتي است در اين حوزه فعاليت ندارم همين موضوع است.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور  و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.