رييس جمهور سوريه می‌گوید تا زمانی که کميته بين‌المللي صليب سرخ «بي‌طرفي و استقلال» خود را حفظ کند از عمیلات این نهاد امدادرسان بین‌المللی حمایت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، تلويزيون دولتي سوريه گزارش داد که بشار اسد، رئیس جمهور این کشور امروز سه‌شنبه به پيتر ماورر، ریيس کمیته بین‌المللی صليب سرخ گفت که وي از عمليات بشردوستانه اين کميته در سوريه تا زماني که بي‌طرف و مستقل باشد حمايت مي‌کند.

سخنگوي ماورر گفت که رييس صليب سرخ روز سه‌شنبه براي گفت‌وگو با رييس جمهور سوريه و ديگر مقام‌های این کشور درباره موضوع کمک بشردوستانه در دمشق، پايتخت سوریه بود.

در همين حال، درگيري‌ها ميان ارتش سوريه و شورشيان تحت حمايت خارج در اين کشور ادامه دارد.

نيروهاي امنيتي سوريه روز سه‌شنبه با حمله به مخفي‌گاه‌هاي شورشيان در نزديکي شهر حمص حداقل ۱۰ مرد مسلح را کشتند.

يک فرمانده ارتش سوريه نيز در همين روز گفت، نيروهاي نظامي اين کشور تا ۱۰ روز ديگر شهر حلب در شمال اين کشور را از وجود شورشيان پاک‌سازي مي‌کنند.

رژيم‌هاي غربي مخالف سوريه خواستار کناره‌گيري بشار اسد شده‌اند، اما چين و روسيه مخالف تلاش غرب براي براندازي رييس جمهور سوريه هستند.

سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه روز شنبه گفت: اگر آن‌هايي که تاکيد دارند مخالفان به تلاش مسلحانه خود تا زماني که دولت سوريه داوطلبانه سلاح خود را زمين گذارد و فرار کنند، ادامه مي‌دهند ـ همان گونه که در گفت‌وگوهاي خود با ما ادعا مي‌کنند ـ بنابراين من به شدت احساس مي‌کنم که انگيزه آن‌ها ناشي از نگراني از منافع مردم سوريه نيست، بلکه از منافع ژئوپلتيکي خود در اين منطقه بسيار مهم است.
برچسب ها: سوریه ، صلیب ، سرخ ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار