وزیر انرژی عربستان هشدار داد که اگر برخی از اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید پایبند نباشند، قیمت نفت کاهش می‌یابد.  

روزنامه وال استریت ژورنال امروز چهارشنبه به نقل از نمایندگان اوپک گزارش داد که عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان هشدار داده است که اگر برخی از اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید که کارتل و متحدانش منعقد کردند، پایبند نباشند، قیمت نفت ممکن است به حدود ۵۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد. 

به گفته این منابع، این مقام سعودی هفته گذشته طی تماسی با نمایندگان این اظهارات را بیان کرد و عراق و قزاقستان را به عنوان اعضایی معرفی کرد که علی‌رغم کاهش میزان توافق شده نفت، بیش از حد تولید می‌کنند. 

عربستان سعودی تاکید کرد که اگر جایی برای آنها در بازار وجود نداشته باشد، هیچ فایده‌ای برای افزودن بشکه‌های بیشتر وجود ندارد و به برخی از اعضاء گفت که «بهتر است سکوت کنند و به تعهدات خود احترام بگذارند.» 

قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۴ میلادی طی ماه گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۲۱ میلادی در پی نگرانی از تقاضای جهانی و افزایش عرضه خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس به زیر ۷۰ دلار برای هر بشکه رسید.

قیمت‌های جهانی نفت خام که در پایان معاملات روز سه‌شنبه (دهم مهر) افزایش بیش از ۵ درصدی را پشت سر گذاشتند در ساعت‌های اولیه معاملات امروز (چهارشنبه ۱۱ مهر) بیش از یک دلار افزایش یافتند.

در ماه سپتامبر، هشت عضو اوپک پلاس توافق کردند که کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه‌ای در روز را تا ماه نوامبر تمدید کنند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
ای بدبخت های بی شرف و بی آبرو، تو این هنگامه خطیر اینها مسئله مهم شون فقط قیمت نفت هست!!
ترامپ کابوی دیوانه واقعا اینجا رو درست گفت: گاو...
البته ما میگیم بلا نسبت گاو ...
آخرین اخبار