رهبر معظم انقلاب در پيامي به‌ یست و یکمین اجلاس سراسری نماز تاكيد كردند: برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های فرهنگی، هنری و آموزشی در جهت رونق روزافزون نماز قرار گیرد.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به بيست و يكمين اجلاس سراسري نماز، قرار گرفتن نماز در جايگاه شايسته خود را زمینه‌ساز رسيدن جامعه به نقطه مطلوب آرماني اسلام دانستند و تأكيد كردند: همه تلاش‌هاي فرهنگي، هنري و برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي بايد در راستاي رونق روز افزون نماز در بين مردم به ويژه جوانان طراحي و اجرا شود.

متن پيام رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

امسال نيز شما مردان و زنان خداجوي و حقيقت‌نيوش، با برگزاري اين اجلاس، گام ديگري در راه وظيفه‌ي بزرگ اسلامي خويش يعني اقامه‌ي نماز برداشته‌ايد. از همه‌ي دست‌اندركاران بويژه از جناب حجت‌الاسلام آقاي قرائتي، روحاني مجاهد و صادق و ثابت قدم كه استوانه‌ي اصليِ اين كار بزرگ است، تشكر مي‌كنم و پاداش الهي را براي ايشان و همكارانشان مسألت مينمايم.

با اين همه بايد اعتراف كنيم كه هنوز مجموعه‌ي ما مسئولان نظام اسلامي وظيفه‌ي خود را در اين باره به تمام و كمال، ادا نكرده‌ايم. اهميت نماز را بايد به درستي فهميد. اين كه فرموده‌اند: اگر نماز در درگاه خداوند، مقبول افتد ديگر خدمات و زحمات نيز پذيرفته شده و اگر نماز، مردود باشد هرچه جز آن نيز مردود گشته است، حقيقتي بزرگ را به ما مي‌نماياند. آن حقيقت اين است كه اگر در جامعه‌ي اسلامي نماز در جايگاه شايسته‌ي خود قرارگيرد، همه‌ي تلاشهاي سازنده‌ي مادي و معنوي، راه خود را به سمت و سوي آرمانها مي‌گشايد و جامعه را به نقطه‌ي مطلوب آرماني اسلام مي‌رساند؛ و اگر از اهميت نماز غفلت شود و نماز مورد بي‌اعتنايي قرار گيرد، اين مسير به درستي طي نخواهد شد و تلاش‌ها و مجاهدت‌ها تأثير لازم را در رساندن به قله‌اي كه اسلام براي جامعه‌ي بشري ترسيم كرده است،‌ نخواهد داشت.

اين حقيقت، به همه‌ي ما هشدار مي‌دهد و وظيفه‌اي سنگين را به ياد ما مي‌آورد. تلاش‌هاي فرهنگي و هنري و برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي و غيره، همه بايد به گونه‌اي طراحي و اجرا شود كه نماز، با كيفيت مطلوب، روز به روز در ميان مردم بويژه جوانان و نوجوانان رونق گيرد و همه به راستي از اين چشمه‌ي پاكي و روشني بهره‌مند گردند.

 بي‌شك دستگاه‌هاي متعدد امور فرهنگي و آموزشي و صدا و سيما و دست اندركاران اداره‌ي مساجد، بيش از ديگران بايد احساس مسئوليت كنند.

از خداوند متعال كمك بخواهيد و دامن همت به كمر بزنيد و حركتي تازه در اين راه آغاز كنيد. خداوند يار و نگهدارتان.

سيدعلي خامنه‌اي
13/شهریور/ 1391
برچسب ها: رهبری ، نماز ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار