رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ضرورت جدی‌گرفتن تحول و زنده‌کردن ظرفیت‌های درونی حوزه‌های علمیه تاكيد كردند.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي شوراي‌عالي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور با اشاره به منزلت و جايگاه اين شورا در تربيت روحانيون و علماي تأثيرگذار بر ضرورت جدي‌گرفتن تحول در حوزه‌هاي علميه و زنده‌كردن ظرفيت‌هاي دروني آن، و ارتقاء سطح اخلاق، فكر و معرفت ديني طلاب تأكيد كردند.

رهبر انقلاب اسلامي مبناي اصلي كار در حوزه‌هاي علميه را تربيت فقيه خواندند و خاطرنشان كردند: لازم است در كنار توجه به اين مبناي اصلي به آموزش و فراگيري علوم عقلي اعم از فلسفه و كلام نيز اهتمام شود.

ايشان "روح" حاكم بر حوزه‌هاي علميه را تربيت علماي وارسته دانستند و در تبيين لوازمِ "صورت و قالبِ" فعاليت‌هاي حوزه‌هاي علميه، بر مواردي همچون پرهيز از تقليد روش‌هاي مديريتي ديوان‌سالارانه، گسترش تشكيلات اداري، موازي كاري و مدرك‌گرايي تأكيد كردند.

رهبر انقلاب تقويت سطح علمي و آموزشي در حوزه‌هاي علميه را ضرورتي قابل توجه دانستند و تصريح كردند: لازم است شورايعالي حوزه‌هاي علميه در اين زمينه برنامه‌ريزي كند.

پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي ابتدا آيت‌الله استادي رئيس شوراي‌عالي حوزه علميه و سپس حضرات آقايان مقتدايي،‌ غروي و حسيني بوشهري گزارشي از اقدامات دوره گذشته مديريت حوزه و مصوبات و سياست گذاري‌هاي شورايعالي و برنامه‌هاي مديريت در دوره‌ي پيش رو بيان كردند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: رهبری ، حوزه علمیه ، طلاب ، leader
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار