نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينكه ابطال خط تبليغات و توطئه انزواي ايران را يكي از تاثيرات اجلاس تهران برشمرد، گفت: تغيير در موازنه قدرت از نتايج اجلاس عدم تعهد است.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نيوز حجت‌الاسلام علی سعيدي در جمع مسئولان نمايندگي ولي‌فقيه سپاه و مراكز آموزشي سپاه سراسر كشور در مشهد مقدس گفت:‌ وادار كردن مردم به اعتراض و تغيير محاسبات رهبري، تهديداتي هستند كه دشمن براي آنها برنامه‌ريزي كرده است و بايد پادزهر آن را تهيه كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، به اجلاس اخير جنبش عدم تعهد اشاره كرد و گفت: برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در پرتو عنايات و توجهات باري‌تعالي در حساس‌ترين زمان حكومت ديني در ايران، در اوج فشار آمريكا و اسرائيل و با وجود همه تهديدات و پيش‌بيني‌ها، به نحو احسن انجام گرفت و كوچك‌ترين حادثه امنيتي اتفاق نيفتاد.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه، سخنراني رهبر معظم انقلاب را در اجلاس سران بسيار جامع و كامل توصيف كرد و افزود: رسم نيست كه در يك كشوري سران را جمع كنند و رهبري آن براي سران صحبت كند اما ديديم كه آنها با همه وجود به سخنان رهبري گوش داده و انتظار داشتند كه رهبري خطوط كلي را بيان كنند.

وي با بيان اينكه "اجلاس سران، اجلاسی تمام عيار بود و می‌توان به برخی از پیامدهای آن به شرح زیر اشاره کرد"، اظهار كرد:‌ تثبيت نقش مقاومت در موفقيت‌ها، يكي از دستاوردهاي اين نشست اين بود كه اثبات كرد مقاومت تاثيرگذار است. اين چيزي نبود كه آمريكايي‌ها انتظارش را داشتند، يعني مهمترين كابوسي كه آنها نگرانش بودند اين بود كه مقاومت ملت ايران و رهبري به عنوان الگو و مدل تاثيرگذار باشد.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه ابطال خط تبليغات و توطئه انزواي ايران را يكي از تاثيرات اجلاس تهران برشمرد و با بيان اينكه "دشمن در مدت طولاني تلاش كرد بگويد ايران در انزواست و خارج از جامعه جهاني زندگي مي‌كند"، گفت: تغيير در موازنه قدرت از ديگر نتايج اجلاس نم بود و اين يعني اجلاس جايگاه ايران را در عرصه منطقه و بين‌المللي افزايش داد.

سعيدي تقويت جبهه سوريه و تضعيف ائتلاف ضد سوري را از جمله دستاوردهاي اين اجلاس عنوان كرد و افزود: اين مطلب بدين معناست كه كفه‌ها به سمت حل مساله سوريه به صورت ديپلماسي تقويت شده است. در اين اجلاس همچنين، سانسورهاي تبليغاتي شكسته و صداي ايرانيان به گوش جهان رسانده شد.

وي در پايان، با اشاره به اينكه "جنبش عدم تعهد بعد از سقوط شوروي در لاك خود فرو رفته و در حال افول بود"، خاطرنشان كرد: اجلاس تهران اين جنبش را احيا كرد و اين مي‌تواند نقطه عطفي در تقابل با استكبار و مسائل بين‌المللي باشد و در نهایت برگزاری این جنبش اثبات حقانيت ايران بود و اينكه ما در قضيه هسته‌اي يا حقوق بشر چه مي‌گوييم و در مسائل جهاني حقمان براي گفتن چيست.

انتهای پيام/س2

برچسب ها: عدم تعهد ، اجلاس ، سپاه ، سعیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار