منادی سفیدان گفت: اگر تغییری ایجاد شود کنکور سال آینده خلاف قانون فعلی برگزار می‌شود، اما به نظر غیرممکن می‌آید و کنکور بعدی هم بر مبنای همین قانون برگزار می‌شود.

علیرضا منادی سپیدان در گفت‌وگویی در مورد نحوه برگزاری کنکور با اشاره به حواشی مطرح شده در این زمینه، گفت: به دلیل یکسری اعتراضاتی که به نحوه برگزاری کنکور و تأثیرقطعی معدل وجود داشت، آقای دکتر پزشکیان به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای خسروپناه دستور دادند که این موضوع مجددا بررسی شود.

وی افزود: این قانون ۲ سال است اجرا می‌شود و همه، برنامه‌هایشان را بر مبنای همین قانون تنظیم کرده‌اند، البته این قانون ایراداتی دارد و در زیرساخت‌ها اشکالاتی هست و تا به حال ۳ یا ۴ کنکور به این شیوه برگزار شده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه امسال ایراداتی به موضوع همترازی در این قانون وجود داشت، تصریح کرد: صحبت‌هایی شد و از طرف سازمان سنجش پاسخ‌هایی دادند، نهایتا مقرر شد تا ۶ روز آینده - که البته بعید است در این ۶ روز بشود به نتیجه رسید- اگر تغییری ایجاد شود کنکور سال آینده خلاف قانون فعلی برگزار شود، اما به نظر غیرممکن می‌آید و کنکور بعدی هم بر مبنای همین قانون برگزار می‌شود.

منادی سپیدان گفت: البته ما در مجلس، خودمان با این قانون مخالفت‌هایی داشتیم و بر اساس این مخالفت‌ها ایستادگی کردیم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع کردیم، اما رأی نیاورد، با این‌حال باز هم تلاشمان را خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
این مصوبه غلط است و باید کنکور قدیم برگذار شود ما معدلمون پایین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
سهمیه های ظالمانه کی برداشته می شود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
برای هر سال درصد برای قبولبی ادر دانشگاه مشخص کنید وبچه های هر سال با هم مقایسه کنید وبالاترین وارد دانشگاه کنید اینجوری عدالت بهتررعایت میشه چون مثلا دانش آموزان ۱۴۰۳همه یکجور امتحان نهایی میدن مقدار وقت خوندنشون یک اندازه است و مثلا بچه های ۱۴۰۲امتحان نهایی وتعداد کنکور وتعداد سالی که نشسته درس برای کنکور خوانده یک اندازه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
با وجود افرادی اینچنین بی رگ محال است مشکلات کم شود
Iran (Islamic Republic of)
تا
۱۷:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
یعنی این دولت نم میخواهد کارهای کارشناسی نشده دولت قبل رو ادامه بدهد؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۷:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
این بزرگوار و بقیه بزرگواران در جریان هستن که نظر دادن برا شما راحته همش حرف میزنید ولی دانش امور بیچاره با ی بازی کردن شما با قوانین داره بدبخت میشه
اون بیچاره دانش آموزان باید کلی کتاب بخونن هر بار که قانون عوض میشه کلی برنامه ریزی بهم میخوره
یبار قبل قانون نوشتن خودت بذار جای ما دانش آموزان که هر دو حالت رو در نظر بگیر بعد قانون تصویب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
امیدوارم تغییری مثبت در این قانون ایجاد شود و بیشتر از این جوانان ضرر مند نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
در همه کشورهای بزرگ دنیا ، ورود به دانشگاه بر اساس سابقه تحصیلی و شرط معدل دبیرستان و کسب مدال در المپیادهای علمی انجام میشود
آخرین اخبار