برنامه لباس ایرانی در قالب 52 برنامه 45 دقیقه ای به صورت ترکیبی و تولیدی طراحی شده است و برای پخش هفتگی به مدت یک سال در نظر گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی سیما ،آشتیانی زاد مشاور امور زنان و خانواده معاونت سیما در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سیما گفت: برنامه "لباس ايراني" به سفارش دفتر امور زنان و خانواده سيما در حال ساخت است.

آشتیانی زاد افزود: این اولین برنامه ای است که در 52 قسمت به طور اختصاصی و در راستای راهکارهای ایجابی فرهنگ حجاب و عفاف و با رویکرد تشویقی، حمايتي و عاطفي ساخته می شود.    

مشاور امور زنان و خانواده معاونت سیما تصریح کرد: اين برنامه در راستاي عضويت سازمان صداو سيما در كميته ساماندهي مد و لباس و در جهت تحقق شعار سال یعنی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ساخته مي شود.

وی افزود: با توجه به ماده 2 قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس شورای اسلامی سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مكلف است در جهت ترويج نمادها و الگوهاي پارچه و لباس ايراني و بومي مناطق مختلف ايران نمادها و الگوهاي مورد تاييد را تشويق و ترغيب و تبليغ نمايد. تا کنون سازمان صدا و سیما در راستای این قانون و وظیفه محوله، علی رغم عدم ارائه الگوها و مدل های متنوع از طرف مسئولین ذی ربط، در برنامه های مختلف به بحث و گفتگو و ارائه مدل های متنوع پرداخته است.

آشتیانی زاد گفت: یکی از مقولات حقوق شهروندی افزایش قدرت انتخاب است لذا در کنار تمام مدهایی که عرضه می‌شود می‌خواهیم قابلیت‌های موجود فرهنگی را رشد دهیم.

وی افزود: پرداختن به جنبه های زیبایی شناسی و هنری حجاب و پاسخگویی به حس زیبایی دوستی زنان و نیز مردان در زمینه انتخاب پوشش و لباس، ایجاد و رواج مد اسلامی و ایرانی، آشتی دادن نسل جوان با پوشش اسلامی از طریق پرداختن به جنبه های زیبای شناسی آن،  تلاش در جهت مقابله با مد های غربی با جایگزینی لباس ها و طرح های ملی و بومی در راستای حفظ هویت دینی و ایرانی از اهداف اين برنامه است.

به گفته مشاور امور زنان و خانواده معاونت سیما، این برنامه در قالب 52 برنامه 45 دقیقه ای به صورت ترکیبی و تولیدی طراحی شده است و برای پخش هفتگی به مدت یک سال در نظر گرفته شده است.

برنامه لباس ایرانی شامل بخش های نمایشی، گفتگو، مصاحبه، گزارش و مستند گزارشی است و از شبكه سوم سيما به روي آنتن مي رود.

برچسب ها: تولید ، لباس ، ایرانی ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار