اداره امور آثار باستانی اربیل مرکز کردستان عراق اعلام کرد مقادیری آثار باستانی در این منطقه توسط یک گروه باستان‌شناسی خارجی کشف شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوا، مدیریت آثار باستانی اربیل اعلام کرد که یک گروه باستان‌شناس اعزامی از دانشگاه هاروارد آمریکا، به تازگی موفق شده که نود و سه اثر باستانی جدید را در اربیل کشف کند . قدمت این اثار باستانی به عصر اور و آشور و ساسانی و میتانی و نیز دوره اسلام باز می گردد.

در همین ارتباط "حیدر حسن" مدیر موسسه آثار باستانی اربیل در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با جاسون اور رئیس این گروه باستان‌شناس آمریکایی گفت که براساس توافقی که با دانشگاه هاروارد در زمینه کشف آثار باستانی در اربیل به امضاء رسیده بود از یک ماه قبل گروهی متشکل از چندین باستان‌شناس از آمریکا، کانادا، فرانسه، هلند وارد کردستان شد . این گروه با استفاده از فناوری ماهواره ای از هزار و دویست مکان تاریخی در اربیل عکسبرداری کرده اند.

حیدر حسن تصریح کرد که این گروه باستان‌شناس نود و سه قطعه اثر باستانی را کشف کرده اند که قدمت آنان به دوره اوریان و دوره آشوریان و دوره میتانیان و ساسانی و دوره اسلامی باز می گردد.

شایان ذکر است با آغاز اشغال عراق از سوی نیروهای آمریکایی این کشور شمار بسیار زیادی از آثار باستانی آن غارت و به سرقت رفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار