معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چشم انداز 20 ساله هدف نهایی هنرهای تجسمی است و این هنر باید در راستای این برنامه حرکت کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: چشم انداز 20 ساله هدف بزرگی است و همه باید با هماهنگی برای رسیدن به آن تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی ویژگی هایی دارد و باتوجه به آن ویژگی ها می تواند در تحقق افق 1404 مفید واقع شود.

به گفته وی، هنرمندانی که در نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان شرکت کردند در فاصله سنی 16 تا 25 سال قرار دارند و اینها در افق 1404 می توانند عرصه های مختلف هنرهای تجسمی را در اختیار خود بگیرند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب موفقیت در عرصه های مختلف از جمله هنرهای تجسمی را یک فرصت برای برگزیدگان دانست تا علاوه بر شکر پروردگار به بررسی اعمال خود بپردازند و بتوانند از فرصت ها به درستی استفاده کنند.

شاه آبادی بر آسیب شناسی دوره های گذشته جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان تاکید کرد و گفت: با این کار یک نقشه راه برای آینده طراحی می شود که در آن ظرفیت های هنرهای تجسمی کشور مشخص می شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق نقشه راه هنرهای تجسمی باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: جشنواره تجسم بهار با هدف ارزش گذاشتن به نگاه کارشناسی جوانان به موضوع هنرهای تجسمی در آینده در 31 استان برگزار می شود.

گفتنی است، نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با موضوع جوانان و بیداری اسلامی از روز 14شهریور در گرگان برگزار شد و شامگاه جمعه 17 شهریور به کار خود پایان داد.

در این جشنواره، 280 هنرمندان جوان از 31 استان کشور و 27هنرمند از 21 کشور خارجی به صورت کارگاهی در رشته های خوشنویسی، کاریکاتور، حجم، عکاسی، طراحی، نقاشی، طراحی پوستر، نگارگری و تصویرسازی در این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.