استاندار خوزستان از صدور مجوزی در سفر به شهرستان شوش برای احداث پنج هزار هکتار باغ جدید در شهرستان شوش خبرداد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،سید جعفر حجازی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص دستاوردهای سفر شهرستانی استاندار و مدیران کل خوزستان به شهرستان شوش گفت: در این سفر در سه جلسه متفاوت مشکلات عمران شهری و روستایی، واحدهای صنعتی و کشاورزی این شهرستان بررسی و تصمیمات و مصوباتی برای حل این مشکلات اتخاد شد.
وی افزود: 23 طرح کشاورزی نیز در جلسه توسعه کشاورزی این شهرستان به تصویب رسید که می تواند کشاورزی این شهرستان را متحول کند. در میان این مصوبات، طرحی وجود دارد که با اعتباری 40 میلیارد تومانی می توان در صورت راه اندازی برای 270 نفر شغل ایجاد کند.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی استان خوزستان ادامه داد: همچنین مجوزی در این سفر صادر شد که بر اساس آب مورد نیاز برای پنج هزار هکتار از زمینهای بایر شهرستان شوش برای تبدیل شدن به باغ تامین شود و این امر می تواند کشاورزی در این شهرستان را بیش از گذشته توسعه دهد.

حجازی با اشاره به اینکه برخی از متقاضیانی که طرحهای توسعه کشاورزی آنها به بانک معرفی شده ولی مراجعه نکرده اند، گفت: این افراد باید از سوی فرمانداری شوش شناسایی و اخطار لازم برای تسریع در مراجعه آنها به بانک داده شود زیرا اعتبار توسعه کشاورزی که از سوی دولت تصویب شده شناور است و ممکن استان استانهای دیگر با سرعت آن را در اختیار بگیرند.

وی با اشاره به مشکلات روستاها در شوش عنوان کرد: در سالهای اخیر کمکهای فراوانی برای توسعه و رسیدگی به مشکلات شوش انجام شد ولی پراکندگی بیش از حد روستاهای شوش عاملی برای نرسیدن به توسعه در روستاهای این شهرستان به شمار می رود.

استاندار خوزستان ادامه داد: بیشتر جمعیت شوش در روستاها زندگی می کنند و پراکندگی بالایی در این روستاها دیده می شود به گونه ای که مرز این روستا به شهرستان دشت آزادگان نیز می رسد.

وی افزود: برای این کار فعالیتهای خوبی در دست اجرا است که یکی از آنها تبدیل شدن بخشی از شهرستان شوش به شهرستانی مستقل است که مراحل مقدماتی این کار در دولت آغاز شده است و به زودی شاهد شهرستان شدن بخشی از شوش خواهیم بود و با این کار مشکلات روستاها کمتر می شود.

حجازی عنوان کرد: دو فعالیت بسیار جدی در شهرستان شوش در حال انجام است که می تواند تحول مناسبی در این شهرستان ایجاد شود. ابتدا تاسیس منطقه ویژه اقتصادی است که این کار در مجلس شورای تصویب شده است. این منطقه به علت معافیت مالیاتی ویژه ای که دارد می تواند باعث جذب سرمایه گذار به این شهرستان باشد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: یکی از مواردی که می تواند در این منطقه ویژه بسیار مورد توجه قرار بگیرد ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی است که با توجه به اینکه کشاورزی رونق بسیاری در این شهرستان دارد می تواند عاملی برای ترغیب کشاورزان برای تولید بیشتر باشد.

حجازی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که ایجاد آن در شوش دنبال می شود ایجاد پایانه صادراتی کشاورزی در این شهرستان است. مجوز آن از مدتها قبل صادر شده است ولی کسانیکه این مجوز را دریافت کرده اند در کار خود تعلل فراوانی داشته اند. در این سفر یک فرصت یک ماهه به آنها داده شد که مقدمات کار را شروع کنند در غیراینصورت، مجوز آنها باطل و به شخص دیگری داده می شود./س
 
برچسب ها: صدور ، مجوز ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.