رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

دانشجوی پزشکی نباید فقط به درآمدزایی فکر کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار توجه بیشتر دانشجویان به انتخاب رشته های مادر پزشکی شد و گفت: این رشته ها نباید مورد غفلت دانشجویان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن ابوالقاسمی در مراسم افتتاح آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم که رشته های پزشکی مادر مثل اطفال، داخلی و جراحی به دلیل کم درآمدبودن مورد توجه دانشجویان پزشکی قرار نمی گیرند.

وی افزود: دانشجویان پزشکی در انتخاب رشته نباید فقط به اهداف مادی و درآمدزایی آن رشته فکر کنند.

دکتر ابوالقاسمی بیان داشت: متاسفانه ادامه این روند منجر به ایجاد اختلاف فاحش بین رشته های تخصصی پزشکی شده است. نمرات بالا رشته های خاص و درآمدزا و نمرات پایین رشته های کم درآمدزا که معمولا" رشته های مادر پزشکی هستند را انتخاب می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار توجه بیشتر به اخلاق پزشکی شد و در ادامه سخنانش گفت: اینترن ها برای آموزش نیاز به همدم بودن بیشتر با استادان مجرب و پیشکسوت دارند و باید اخلاق پزشکی را از آنان بیشتر فرابگیرند.

وی افزود: سن فراگرفتن این امور زیر 30 سال است و در این مقطع دانشجو پذیرش بیشتری دارد که استادان باید به این امر توجه کنند.

وی به اجرای برنامه های خوب توسط معاونت آموزش و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت برای گسترش و ارتقای کمیت و کیفیت برنامه های آموزش پزشکی اشاره کرد و خوستار توجه بیشتر به این امور در برنامه های آینده شد./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار