معاون امور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 1000 طرح تعاونی در هفته تعاون با اعتباری بالغ بر یک هزار و 50 میلیارد تومان افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسینی نیا در نشست خبری که صبح امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد از افتتاح هزار  طرح تعاونی خبر داد و گفت: این تعداد طرح تعاونی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 50 میلیارد تومان افتتاح شد که 400 میلیارد تومان آن آورده خود اعضا بوده و مبلغ 650 میلیارد تومان آن نیز از تسهیلات بوده که از سوی بانک ها از جمله بانک توسعه تعاون ارائه شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح های افتتاح شده سی هزار فرصت اشتغال را در خود جای داده است تصریح کرد: این تعاونی ها در زمینه های مختلف کشاورزی صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است.
حسینی نیا همچنین در ادامه به بحث صنعت توسعه بخش تعاون پرداخت  و گفت: این صنعت به تصویب کار گروهی متشکل از 6 وزیر و رئیس کل بانک مرکزی رسیده است و به عنوان گام بسیار مهمی در راستای توسعه و حضور بخش تعاون در کشور و سیاست های اجرایی آن است.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توسعه کمی و کیفی تعاونی ها نیز گفت: توسعه کمی و کیفی تعاونی ها با فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است که بعضی از این اقدامات برای اولین بار در کشور بوده است.
وی افزود: همچنین هم اکنون در بخش مسکن و کشاورزی تعاونی های مسلح اقدامات بسیار خوبی را دنبال کرده اند که بر اقتصاد ملی بسیار اثر گذار است و نمونه ی بارز آن نیز شرکت این بخش در بخش مسکن مهر بوده است که در این خصوص یک میلیون واحد تعاونی شرکت کرده اند.
وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز بخش عمده ی فعالیت ها را بخش تعاون بر عهده گرفته همچنین در حمل و نقل نیز نقش تعاونی ها نسبت به گذشته به وضوح قابل مشاهده است.
وی در ادامه با اشاره به حضور بانوان در تعاونی ها اظهار داشت: بانوان در چند سال اخیر نقش فعالی را در تعاونی ها داشته اند به طوری که وجود 23 درصد اعضای تعاونی ها را بانوان تشکیل می دهند همچنین 10 میلیون نفر از بانوان در تعاونی ها عضویت دارند که بخشی عمده ای از این تعداد در بخش مدیریت تعاون هستند.
حسینی نیا در خصوص اصلاح قانون تعاونی نیز گفت: با توجه به  نواقص و مشکلاتی که در قانون تعاون تصویبی سال  70 وجود و پاسخگوی نیازها در این بخش نبود لایحه جامعی در این خصوص تدوین شده که سعی در حل و فصل مشکلات و کاستی ها و نواقص موجود دارد.
معاون وزیر تعاون  کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع اساسی نظارت بر تعاونی ها نیز گفت: موضوع نظارت بر خود تعاونی ها  محول شده است و برای اولین بار اتحادیه های نظارت و هماهنگی ایجاد شده است و صرفا در این زمینه فعال باشند.
وی در خصوص جذب سرمایه گذاری از سوی تعاونی ها گفت: در سیاست های کلی اصل 44 در خصوص انعطاف پذیری و تشکیل تعاونی ها صحبت شده تا از این طریق جذب سرمایه گذاری ها و تشکیل تعاونی ها در کشور توسعه پیدا کند که در این زمینه تشکیل شرکت تعاونی سهامی عام به منظور جمع آوری سرمایه های خرد افزار در این راستا صورت گرفته است تا تعاونی ها بتوانند وارد عرصه های کلان تر اقتصادی شوند.
وی خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن اصل انعطاف پذیری تعاونی ها کار آفرینان بزرگ که دارای ایده های عملیاتی هستند می توانند از طریق تجمیع این سرمایه ها نسبت به اقدامات بزرگ و موثر اقتصادی موفق تر عمل کنند./ل
برچسب ها: راستا ، طرح ، کمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار