پرفشاري خون نوجوانان به عنوان يك عارضه مهم ناشي از شيوع چاقي در نوجوانان بايد جدي‌تر گرفته شود.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، محققان در آمريكا با بررسي داده‌هاي موجود در پرونده 951 نوجوان 12 تا 18ساله مبتلا به پرفشاري خون كه به مراكز پزشكي مراجعه كرده بودند دريافتند كه پزشكان اغلب براي تعداد بيشتر اين بيماران فقط درخواست نوار قلب را داده بودند.
 
براساس اين گزارش با تجزيه و تحليل پرونده‌هاي موجود محققان همچنين افزودند: پزشكان تنها براي 24 درصد از بيماران تست اكوكارديوگرافي را خواسته بوده و نيز فقط 22 درصد از آنها را تحت انجام سونوگرافي كليه‌ها قرار داده بودند.
 
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي از آن است كه فشارخون همه نوجوانان در هنگام مراجعه به پزشكان بايد ارزيابي شود و در صورت بالا بودن، سونوگرافي از كليه‌ها و اكوكارديوگرافي نيز بايد انجام شود.
 
گفتني است: بيشتر افراد مبتلا به فشارخون بالا حتي زماني كه فشارسنج ميزان خطرناكي را نشان مي‌دهد هيچ نوع علائم و يا نشانه‌اي از اين بيماري ندارند. گرچه تعداد كمي از افراد مبتلا به فشارخون بالا، دچار سردرد، سرگيجه و يا مقدار كمي خون دماغ مي‌شوند ولي اين علائم تا زماني كه فشارخون بالا به سطح پيشرفته و يا حتي تهديدكننده نرسد، ظاهر نمي‌شوند. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.