محمد یدالله‌پور از پسماندهای روغن موتور با ضایعات پتروشیمی در سیستان و بلوچستان، نوعی سوخت تولیدکرده است که کارکردهای فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،وی با اشاره به اینکه روغن‌های کار کرده که به آن روغن سوخته می‌گویند هنگامی که در تعویض روغنی‌ها می‌ماند به کارخانجات تصفیه 2 فروخته می‌شوند،افزود: این کارخانه‌ها نیز با استفاده از روش‌های غلط و قدیمی روغن را با اسید سولفوریک برش می‌دهند که باعث ایجاد دو فاز می‌شود.
این مخترع  گفت: فاز سنگین آن تولید لجن اسیدی است که دارای ضایعات خطرناک و غیرقابل مصرف بوده و فاز سبک آن برای تولید به بازار ارائه می‌شود.
این مخترع سیستانی و بلوچستانی تصریح کرد: بر روی لجن اسیدی کار شد و توانستیم در قالب اختراع آن را به ثبت برسانیم که به صورت یک به سه وارد واکنش کرده و در نتیجه نوعی سوخت تولید شده است.وی مصارف  این سوخت را برای کارخانه‌ها، کوره‌های آجرپزی و هر دستگاهی که دمنده باشد ، نام برد.
گفتنی است :که این اختراع به شماره ثبت 58143 در سال 88 ثبت اختراعات و در شهریور ماه 1391، نیز ثبت تجاری سازی شده است.این چهارمین اختراع در زمینه پسماند است که توسط یک مخترع سیستان و بلوچستانی به ثبت رسیده است./ب
برچسب ها: سوخت ، پسماند ، روغن موتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.