ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در رویه ترانزیتی گمرک بازرگان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، میرهاشم سیداحمدی در جریان بازدید از گمرک بازرگان، اظهار داشت: سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در رویه ترانزیت گمرک بازرگان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی این سامانه، تصریح کرد: سامانه هوشمند ورود و خروج کالا یکی از سامانه‌های کار آمد و موثر گمرکی است که در آن تمام فرآیندهای توزین، بارگیری، ورود و خروج کالا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سیداحمدی با اشاره به ویژگی‌های سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در رویه ترانزیتی، افزود: سامانه فوق به سیستم‌های آسیکودای گمرک، GCOMS و نرم افزار صدور حواله شرکت‌های حمل و نقل مستقر در پایانه متصل شده و علاوه بر تبادل اسناد بندر با گمرک، قابلیت دریافت حواله ورودی کامیون‌ها به صورت الکترونیکی نیز از این طریق امکان‌پذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در برخی دیگر از گمرکات کشور نیز راه‌اندازی شده است، گفت: سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در رویه ترانزیتی گمرک در سایر گمرکات اجرائی کشور از جمله گمرک شهید رجائی و بوشهر راه‌اندازی شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به سهم 96 درصدی گمرکات استان از کل صادرات، گفت: سهم بازارچه‌ها و تجارت چمدانی از کل صادرات استان نیز چهار درصد است.

سیداحمدی اظهار داشت: از نظر ارزشی نیز گمرکات سهم 93 درصدی در صادرات دارند و بازارچه‌ها و تجارت چمدانی نیز سهم هفت درصدی دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.