اوراق مشاركت شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران ( وزارت نيرو ) از امروز در شعب منتخب بانك ملي ايران، عرضه مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، اين اوراق چهار ساله، بي نام و قابل انتقال به غير، با نرخ سود علي الحساب 20 درصد و معاف از ماليات، با مقاطع پرداخت سود هر سه ماه يكبار است و در مبلغ هاي 10، 20، 50 و 100 ميليون ريالي فروخته مي شود.

نرخ بازخريد اوراق مذكور قبل از سر رسيد تا يك سال پس از تاريخ انتشار معادل 18 درصد و در صورت بازخريد پس از آن ( بيشتر از يكسال ) 19.5 درصد خواهد بود.

مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران هم  گفته است: حدود چهار هزار و 40 ميليارد ريال اوراق مشارکت طرح هاي انتقال آب اين شرکت از امروز به فروش مي رسد.

سيدمحمدرضا رضازاده افزوده است: اين اوراق با تضمين دولت و از طريق 135 شعبه منتخب بانک ملي در سراسر کشور به مدت شش روز کاري عرضه مي شود.

وي همچنين از فروش 100 درصدي دو هزار و 950 ميليارد ريال اوراق مشارکت طرح هاي برق آبي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران که در شعب منتخب بانک سپه عرضه شده بود ، خبر داد و ابراز اميدواري کرد: با توجه به وضع کنوني بازار سرمايه، فروش اوراق مشارکت طرح هاي انتقال آب همچون دوره گذشته با استقبال خوب و گسترده مردم مواجه شود.

رضازاده همچنين به برنامه عرضه 20 هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت طرح هاي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران در سال 91 اشاره کرد و افزود: از همه فرصت هاي موجود براي جذب سرمايه ها در جهت اجراي سدها و نيروگاه هاي برق آبي به عنوان زيرساخت هاي مهم رشد و توسعه پايدار کشور استفاده خواهيم کرد.

مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران، خريد اوراق مشارکت را يکي از روش هاي مفيد و اصولي سرمايه گذاري براي عامه مردم برشمرد که افزون بر نداشتن آثار تورمي بر اقتصاد کلان کشور با توجه به طرح هاي انتخاب شده نزديک به بهره برداري، موجب جذب سرمايه هاي خرد در جهت اجراي طرح هاي حياتي کشور مي شود.

رضازاده با اشاره به توجه ويژه دولت به طرح هاي برق آبي، يادآور شد: دولت نيز به اين بخش توجه ويژه اي دارد به طوري که 98 درصد اعتبار منابع عمومي اين طرح ها (هفت هزار ميليارد ريال) تخصيص يافته است که جزو بالاترين تخصيص ها در مجموعه طرح هاي دستگاه هاي اجرايي کشور محسوب مي شود./عب
برچسب ها: عرضه ، اوراق ، مشارکت ، بانک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار