معاون وزير بهداشت گفت: ايران تا پايان سال به جايگاه نخست آسيا در توليد داروهاي بيوسيميلار دست مي يابد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي؛ دكتر مصطفي قانعي با اشاره به اين که توليد 24داروي بيوتكنولوژيك به نتيجه رسيده است افزود: در صورت ادامه اين روند؛ ايران امسال به جايگاه نخست آسيا در توليد داروهاي بيوسيميلار دست خواهد يافت و با توليد داروهاي بيوتكنولوژيك بيش از620ميليارد ريـــــال در سال صرفه جويي اقتصادي حاصل خواهد شد.

معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اضافه کرد: توليد داروهاي وارداتي در داخل كشور30 تا40درصد كاهش قيمت براي هر دارو را در پي خواهد داشت به طوري كه با توليد فاكتور هفت آنتي هموفيلي با صرف هزينه تقريبي15ميليارد ريال به منظور توليد داخل،450 ميليارد ريال صرفه جويي ارزي در سال حاصل شده و قيمت محصول در بازار به نصف كاهش يافته است.

سرپرست انستيتو پاستور ايران گفت: هم اكنون در زمينه تجهيزات پزشكي با فناوري بالا توليد استنت هاي قلبي، دستگاه ليزر پزشكي، توليد گازهاي طبي، دستگاه هاي راديولوژي و پروتزهاي ارتوپدي به اتمام رسيده است و توليد قطعات دستگاه ام. آر. آي، دستگاه شتاب دهنده خطي براي درمان سرطان در مراحل پاياني است و در حوزه فرآورده هاي تشخيصي،20 كيت تشخيصي انواع بيماري ها در مجتمع توليدي انستيتو پاستور ايران در حال توليد است.

وي افزود: توسعه فناوري هاي مرتبط با علوم پزشكي در سال هاي اخير چشم انداز روشني را درخصوص ارتقاي جايگاه كشور در عرصه صادرات محصولات با فناوري هاي پيشرفته پيش رو قرار داده است و در زمينه توسعه توليد و صادرات فناوري هاي پيشرفته پزشكي شامل دارو و تجهيزات پزشكي در يك برنامه پنج ساله و با صرف يك پنجم كل هزينه، در نظر است همه داروهاي وارداتي در داخل توليد شود./ع
برچسب ها: بهداشت ، دارو ، بیوتکنیک ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار