عضو كميسيون عمران مجلس گفت: به دليل حساسيت پايتخت بويژه در مقطع كنوني و نزديكي به انتخابات انتزاع و ادغام بايد با اجازه مجلس صورت گيرد و به همين دليل طرح دو فوريتي مخالفت با انتزاع ري از تهران در هفته آتي و با 50 امضا پيگيري مي‌شود.

مهرداد بائوج لاهوتي نماينده لنگرود در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، گفت: تعيين فرماندار ويژه براي ري خلاف قانون نيست اما در اين انتصاب ابهام وجود دارد چرا که در طرح جامع و تفصيلي شهر تهران که اخيرا به تصويب رسيده و تمامي انتزاع و ادغام‌ها با استدلال برسي شده است.

وي افزود: به دليل حساسيت پايتخت به‌ويژه در مقطع كنوني و نزديكي به انتخابات انتزاع و ادغام بايد با اجازه مجلس صورت گيرد و به همين دليل طرح دو فوريتي مخالفت با انتزاع ري از تهران در هفته آتي و با 50 امضا پيگيري مي‌شود.

عضو كميسيون عمران مجلس در ادامه به دلايل مخالفت خود و ساير نمايندگان با اين طرح اشاره و اظهار داشت:‌ در صورت تفكيك شهر ري از تهران مديريت يكپارچه شهري از هم مي‌پاشد و شهرداري ديگر توان كنترل و مديريت حوادث پايتخت را به نحو احسن نخواهد داشت.

لاهوتي در ادامه افزود:‌ جداسازي ري از تهران در حالي مطرح مي‌شود كه هنوز بيش از دو ماه از تدوين طرح جامع تفصيلي تهران نمي‌گذرد.

عضو كميسيون عمران با بيان‌ اينكه معمولا اجراي هر طرح تقسيماتي نزديك به  انتخابات منتهي مي‌شود، تصريح كرد: با توجه به اينكه هر طرح تقسيماتي نزديك به انتخابات بازتاب‌هاي مثبت و  منفي مي‌تواند همراه خود داشته باشد و در حال حاضر نيز دولت نزديك به انتخابات اصرار بر اجراي اين طرح دارد، خود اين موضوع نيز جاي سوال دارد.

عضو هيئت رئيسه فراكسيون مديريت شهري مجلس با بيان اينكه بر اساس قانون موجود تقسيمات كشوري از اختيارات دولت است، تصريح كرد: بر اساس اين طرح نمايندگان مقرر كردند كه به جهت شرايط خاص پايتخت كشور، هرگونه ادغام يا انتزاع در تهران در بحث مربوط به تقسيمات كشوري بايد با پيشنهاد دولت و تصويب مجلس باشد.

گفتني است چندی پیش رئیس جمهور از هدیه‌ای ویژه با عنوان جدایی ری از تهران و ایجاد یک فرمانداری و استانداری مستقل برای ری خبر داده بود که اين موضوع  مخالفت نمایندگان مجلس به خصوص اعضای فراکسیون مدیریت شهری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و همچنين سازمان بازرسی کل کشور را به همراه داشت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ری ، تهران ، انتزاع ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار