مدیر عامل شركت برق منطقه ای سمنان از آمادگی برای افتتاح رسمی بخش گاز نیروگاههای سمنان و شاهرود خبر داد.

'حسن مسلمی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سمنان ؛ افزود: بخش گاز این دو نیروگاه هر یك به ظرفیت 324 مگاوات به شبكه سراسری برق وصل و آماده افتتاح رسمی توسط مقامات ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران است.

عملیات اجرایی احداث نیروگاه های شهید بسطامی شاهرود و قدس (پیغمبران) سمنان كه از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت به استان سمنان از سال 1388 آغاز شده است.

مسلمی اهداف مهم ساخت این دو نیروگاه كه به دلیل اهمیت در قالب طرح مهر ماندگار نیز تعریف شده اند، تامین برق مطمئن و پایدار مورد نیاز استان سمنان به ویژه در بخش صنعت و كشاورزی و اتصال به شبكه سراسری برق و تامین بخشی از انرژی الكتریكی مورد نیاز شبكه عنوان كرد.

مدیر عامل شركت برق منطقه ای سمنان گفت: هزینه انجام شده تاكنون برای نیروگاه شاهرود دوهزار و 240 میلیارد ریال و نیروگاه سمنان دو هزار و 320 میلیارد ریال است كه اعتبار مورد نیاز توسط سازمان توسعه برق ایران تامین و هر دو نیروگاه تحت مدیریت این سازمان احداث شده اند.

مدیرعامل برق منطقه ای سمنان گفت: با سیاست عدالت گستری در دولت نهم و دهم و احداث این دو نیروگاه، این استان سمنان به جمع تولید كنندگان مهم انرژی الكتریكی در كشور پیوست واین امر عامل مهمی برای توسعه صنعت و كشاورزی و در نهایت توسعه اقتصادی منطقه است ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.