سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از بررسي تشكيل بورس ارز و دو نرخي‌شدن آن در جلسه غيرعلني امروز(سه‌شنبه) بهارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عبدالرضا مصري سخنگوي هيئت رئيسه مجلس پس از پايان جلسه غير علني امروز (سه‌شنبه) نمايندگان مجلس با وزير اقتصاد در جمع خبرنگاران با بيان اينکه طي هفته هاي گذشته وضعيت بازار ارز دغدغه‌هايي را در بين مردم ايجاد کرده است، گفت: مجلس طي اين مدت جلسات مختلفي را با حضور نمايندگان، اعضاي دولت و برخي کارشناسان برگزار کرده بود که امروز نيز به درخواست نمايندگان جلسه غير علني برگزار شد.

وي ادامه داد: سيد شمس‌الدين حسيني وزير امور اقتصاد و دارايي نيز که براي پاسخ به سوال الياس نادران به مجلس آمده بود در اين جلسه حضور پيدا کرد که اين امر يک جلسه مثبت و کارسازي را در زمينه ارز رقم زد.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با بيان اينکه ديدگاه‌هاي مختلفي از سوي تعدادي از نمايندگان صاحب نظر در اين جلسه ارائه شد، گفت: مهمترين بحث جلسه غير علني امروز موضوع ارز بود ولي موضوعات ديگري هم در اين جلسه مطرح شد.

مصري با بيان اينکه وضعيت کشور رو به رشد بوده و مسائلي که ايجاد شده قطعا با ارائه راهکارهايي برطرف خواهد شد، اظهار داشت: معتقديم وضعيت نابه‌سامان اخير حاصل موفقيت کشورمان در برگزاري اجلاس تهران است چرا که انتظار مي‌رفت دشمنان نظام که چشم ديدن موفقيت ايران در اين اجلاس را نداشتند با تحرکات خود مشکلاتي را رقم بزنند كه اين اتفاق نيفتاد.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در ادامه اظهار داشت: يکي از موضوعات مهم جلسه امروز تشکيل بورس ارز بود که قرار شد کميسيون‌هاي فعال در اين زمينه بررسي و تحقيقاتي انجام دهند که نتيجه نهايي آن اعلام خواهد شد .

وي با بيان اينکه خواست اکثر نمايندگان مجلس تسلط بر بازار ارز بود گفت: نمايندگان مجلس و دولت به اتفاق مخالف دو نرخي‌شدن ارز بودند که تمهيداتي در اين زمينه انديشيده خواهد شد.

نماينده مردم کرمانشاه در ادامه تاکيد کرد: معتقديم يکي از بهترين راهکارهاي بهبود وضعيت بازار ارزي راهکار تشكيل بورس ارز است.

مصري افزود: هر چند در اين جلسه دغدغه نمايندگان تا حدودي کاهش يافت ولي به طور کامل به انتظارات نمايندگان مجلس پاسخ داده نشد.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا عدم تزريق ارز به بازار در دو هفته اخير صحت دارد، گفت : در اين زمينه مسائل مختلفي بيان شد ولي اينکه در دو هفته گذشته ارز به بازار تزريق نشده است مورد تاييد قرار نگرفته است.

وي گفت: البته به دليل اطلاعات کم وزير امور اقتصاد و دارايي در اين زمينه قرار شد محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي با حضور در مجلس در خصوص نقل و انتقالات ارزي به بازار و مبادلات بازار ارز توضيحاتي ارائه دهد.

مصري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه رئيس‌جمهور در سخنراني خود که از شبکه اول سيما پخش شد اعلام کرد كه دستهاي پشت پرده‌اي وجود دارد که بازار ارز را بر هم مي‌زند آيا صحت دارد، اظهار داشت: سندي در اين خصوص در اختيار ما نيست؛ چرا که من شخصا پيگير اين موضوع بودم تا ببينم دست‌هايي که در پشت پرده است کدامند اما به نتيجه‌اي نرسيدم.

وي افزود: اگر رئيس‌جمهور مستندات لازم در اين زمينه را در اختيار مردم قرار دهد تا بتوانيم جلوي اين دست‌ها را بگيريم تا مجلس وارد اين موضوع شود قطعا به مقابله با تلاطم غيرمنطقي بازار ارز كمك خواهد شد.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه نتيجه اين جلسات تا چه حدي در بهبود وضعيت ارزي کشور موثر شده و عملياتي خواهد شد، گفت: البته اين جلسات صرفا براي دستيابي به راهکار مشخص و مشترکي بين دولت و مجلس بوده و هيچ‌گونه تضمين اجرايي ندارد چرا که تصميمات اجرايي در اين زمينه در جلسات رسمي هيئت دولت يا کميسيون هاي مجلس صورت مي‌گيرد.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه  با دستيابي به يک راهکار مشخص، مشکلات حوزه ارزي کشور تا يک الي دو هفته آينده برطرف شود.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، ارز ، دولت ، مصری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار