کشیشی در شبکه ای مسیحی در حالی که مدعی بود، قبلا مسلمان بوده است، به موعظه مسیحیان حاضر پرداخت. کشیش «افشین» در این جلسه، با سخنان خود به شعور مخاطبان مسیحی حاضر در جلسه توهین کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در شبکه «هفت»(seven)، کشیشی که ادعا می کرد ابتدا مسلمان بوده است و بعه به مسیحیت گرویده است، به بیان خاطراتش از دوران مسلمانی اش پرداخت.

 

کشیش «افشین» که از اظهاراتش، می توان به راحتی کذب بودن سخنانش را فهمید، به رابطه اش با اجنه اشاره کرد و گفت: «من از بس قرآن می خواندم، با قرآن خلسه می کردم. یک سری قدرت هایی از اجنه به دست آورده بودم. چشمهایم را می بستم و به مردم می گفتم، چه کار می کنند. برایشان دعا می نوشتم. روزی نشسته بودم، داشتم دعا می کردم و قرآن می خواندم تا قدرت اجنه را بالا ببرم...وقتی داشتم این کار را می کردم، روحی که خیلی قوی بود، وارد اتاق شد، متوجه شدم می خواهد مرا بکشد؛ چون اجنه خوب و بد دارند.»

 

وی که حتی فرق روح و جن را نمی دانست و آن ها را یک چیز می دانست، در ادامه مدعی شد، برای فراری دادن این روح(یا جن) هرچه قرآن خواندم، فایده ای نداشت. وی حتی دو ذکر مختلف در اسلام را به یک معنا دانست و گفت: «تا دیدم می خواهد من را بکشد، شروع کردم آیات قرآن را به عربی خواندن تا روح بترسد و برود. مخصوصا «بسم الله الرحمن الرحیم»؛ چون به این اعتقاد داریم که این ذکر یعنی «الله اکبر»!»

 

این کشیش مسیحی در ادامه موعظه اش برای مسیحیانی که در سالن حضور داشتند، خیال پردازی هایش را این گونه ادامه داد و گفت: «دیگه داشتم خفه می شدم، قرآن را به زمین گذاشتم، به فارسی گفتم، یا خدا کمکم کن!، تا این را گفتم، صدایی به سادگی گفت، اسم عیسی مسیح را بیاور...بدون این که فکر کنم، گفتم، ای عیسی مسیح، اگر تو حقیقت هستی، خودت را به من نشان بده. قبل از این که جمله تمام شود، روح رفت. شوکه شدم؛ چون اسم عیسی کاری را کرد که اسم الله نتوانست بکند!»

 

گفتنی است این سخنان به قدری خنده دار و غیر عقلانی است، که نیازی به تحلیل و استدلال ندارد؛ اما بیان چند نکته خالی از لطف نیست. نکته اول، این فرد در حالی مدعی شده است، قبلا مسلمان بوده، که اشتباهات بسیاری در صحبت هایش وجود دارد، مثلا حتی یک بچه تازه به مدرسه رفته و بلکه کوچک تر هم می داند، «بسم الله الرحمن الرحیم» معنایش غیر از «الله اکبر» است و ...دوم، چرا این فرد، سعی می کند مسلمانی را با جن بازی برابر قرار دهد؛ در حالی که اسلام مخالف آن است؟

 

و نکته پایانی این که ظاهرا آن کسی که او گمان کرده، عیسی مسیح(ع) است، شیطان بوده است، نه مسیح!

منبع: جام نیوز
برچسب ها: جن ، اسلام ، مسیحیت ، دروغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار