نخستین كنفرانس تخصصی 'انتقال حرارت و جرم' ایران با حضور دانشجویان، استادان و پژوهشگران دانشگاههای كشور عصر سه شنبه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،دبیر علمی این كنفرانس در مراسم آغازین آن گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان میزبان اولین كنفرانس تخصصی انتقال حرارت و جرم با شركت بیش از 100 نفر از استادان برجسته دانشگاههای سراسر كشور است.
امین بهزاد مهر افزود: در طول برگزاری كنفرانس های مختلف مهندسی مكانیك در دانشگاههای كشور طی پنج سال گذشته همواره جای خالی برگزاری یك كنفرانس تخصصی مربوط به شاخه علمی 'انتقال حرارت و جرم' از سوی استادان و پژوهشگران احساس می شد.
وی بیان كرد: با توجه به گستره مبحث انتقال حرارت و جرم و نقش و تاثیر آن در علوم مختلف و بخشهای صنعتی می طلبید كه این شاخه علمی در قالب كنفرانس های تخصصی با حضور استادان، دانشجویان و پژوهشگران برجسته مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: از آنجا كه این شاخه علمی بین مهندسی مكانیك و مهندسی شیمی مشترك است، با مساعدت و حمایت انجمن های مهندسان مكانیك و مهندسی شیمی ایران و رایزنی های انجام گرفته در این زمینه مقرر شد نخستین كنفرانس تخصصی مربوط به این مبحث در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شود.
وی ادامه داد: از زمان فراخوان این كنفرانس كه در بهمن ماه سال گذشته انجام گرفت 330 چكیده مقاله به این دانشگاه ارسال شد كه از این تعداد 220 چكیده مورد پذیرش اولیه قرار گرفت و منجر به ارسال مقاله كامل آن به دبیرخانه شد.
وی افزود: كمیته داوری نخستین كنفرانس انتقال حرارت و جرم 136 مقاله را برگزید كه از این تعداد 30 مقاله به زبان انگلیسی و 106 مقاله به زبان فارسی نوشته شده بودند.
وی با اشاره به شمار مقالات ارایه شده در كنفرانس های ملی و بین المللی مهندسان مكانیك سراسر كشور طی چهار سال گذشته گفت: در این مدت 112 مقاله در كنفرانس دانشگاه تهران، 84 مقاله در دانشگاه صنعتی شریف، 131 مقاله در دانشگاه بیرجند و 104 مقاله در دانشگاه شیراز درباره انتقال حرارت و جرم بوده است.
وی افزود: این در حالیست كه در كنفرانس دانشگاه سیستان و بلوچستان 136 مقاله در زمینه شاخه علمی انتقال حرارت و جرم ارایه شده است.
دبیر علمی نخستین كنفرانس انتقال حرارت و جرم ایران گفت: این كنفرانس طی دو روز در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود و شركت كنندگان در آن از سخنان تخصصی پژوهشگران برجسته ای چون پروفسور 'محمود یعقوبی' و حسینی سروری بهره خواهند گرفت.
وی بیان كرد: در كنفرانس تخصصی انتقال حرارت و جرم بخشی از مقالات به صورت شفاهی و تعدادی دیگر به صورت پوستر ارایه می شوند كه به لحاظ كیفی هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.
معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این دانشگاه در مدت شش سال گذشته با هدف فراهم كردن بستر مناسب برای تبادل افكار و اندیشه های علمی استادان، دانشجویان و پژوهشگران داخل و خارج از كشور بیش از 75 كنفرانس علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی در زمینه های مختلف برگزار كرده است.
علی اكبر میرزایی افزود: طی این مدت به طور متوسط در هر ماه یك كنفرانس در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شده كه فرصتی طلایی برای تبادل افكار، انتقال تجربیات و یافته های علمی جدید برای استادان، دانشجویان و پژوهشگران فراهم كرده است. /س

برچسب ها: نخستین ، کنفرانس ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.