ششمين جلسه ستاد برگزاري سي‌امين دوره سال جمهوري اسلامي ايران هفته گذشته با حضور سيد محمد حسيني و علي اسماعيلي سرپرست معاونت امور فرهنگي و اعضاي ستاد برگزاري كتاب سال در محل دفتر وزير برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر برگزاري باشكوه و متفاوت سي‌امين دوره كتاب سال و بيستمين دوره جايزه جهاني كتاب سال جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد و از اعضاي ستاد برگزاري خواست تا با برنامه‌ريزي مناسب به اهداف پيش‌بيني شده كه همان ارتقاي فرهنگ جامعه اسلامي، حفظ استقلال و هويت فرهنگي؛ حمايت و تشويق مؤلفان، مترجمان و مصححان و در نهايت ناشران متعهد كشور است دست يابند.

حسيني در اين جلسه با اشاره به اين كه در سالهاي اخير، محافل فرهنگي و دانشگاهي سراسر جهان توجه ويژه‌اي به جايزه جهاني كتاب سال از خود نشان داده‌اند، تأكيد كرد؛ اعتبار جهاني كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، بيش از پيش افزايش يافته است و اين موضوع مسئوليت مسئولان را بيشتر مي‌كند.

در اين جلسه اسماعيلي سرپرست معاونت امورفرهنگي نيز در سخناني كوتاه بر اهتمام اعضاي ستاد بر برگزاري بي‌نقص سي‌امين دوره كتاب سال تأكيد كرد و گفت: ارزيابي فرهنگ مكتوب جامعه و شناخت نقاط قوت و ضعف آن، شناسايي، تقدير و حمايت از مؤلفان، مترجمان و مصصحان ارزنده و متعهد كشور و تعيين سياست و برنامه‌ريزي براي حمايت از اهل قلم و تحقيق در جهت رفع نيازهاي اساسي و ضروري فرهنگي از اهداف برگزاري آيين كتاب سال است كه معاونت امور فرهنگي براي تحقق اهداف تعيين شده برنامه دارد.

بنابراين گزارش دبير علمي كتاب سال نيز گزارشي مبسوط از اقدامات صورت گرفته در دبيرخانه و مراحل داوري‌ها ارائه كرد.

سي‌امين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي ايران و بيستمين دوره جايزه جهاني كتاب سال بهمن ماه سال جاري همزمان با ايام دهه فجر در تهران با حضور رياست محترم جمهوري برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار