رئیس تعمیرات برق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از نصب سیستم مانیتورینگ اعلام وضعیت پست 63کیلو ولت CMF پالایشگاه در این شرکت خبر داد.

جواد کرفی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: این پست به عنوان ارتباط بین برق پالایشگاه و برق سراسری می باشد که می تواند در شرایط اضطراری برق پالایشگاه را از برق سراسری تامین نماید.

وی با بیان این که این پست برق در فاصله 700 متری پالایشگاه قرار گرفته است اظهارداشت: به دلیل آن که این پست در داخل فنس های عملیاتی قرارندارد و در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق قرار گرفته است لذا دسترسی آنلاین به اطلاعات پست وجود نداشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در گذشته اگر اتفاقی برای این پست برق روی می داد همکاران ما در مجموعه بهره برداری قادر به نظارت بر وضعیت پست برق نبودند اما هم اکنون با نصب سیستم مانیتورینگ اطلاعات وضعیت پست برق به صورت آنلاین قابل رویت است.

کرفی بیان کرد: در حال حاضر تمامی وضعیت کلیدهای قدرت که شامل 46 مرحله است از این پست به اتاق کنترل نیروگاه منتقل و بهره برداران نیروگاه به صورت آنلاین اطلاعات را دریافت می کنند.

رئیس تعمیرات برق پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: در حال حاضر اگر اتفاقی رخ دهد در شرایط اضطراری می توان از نیروگاه فرمان قطع برق را صادر نمود.

وی با بیان این که در این زمینه شرکتی اعلام آمادگی راه اندازی سیستم مانیتورینگ را با هزینه ایی بالغ بر100 میلیون تومان داشته بود خاطر نشان ساخت: اما کار ساخت این سیستم با اتکا به توانمندی مهندسان پالایشگاه و با هزینه ای بالغ بر 10 میلیون ریال انجام شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.