براساس تحقیقات محققان، در آینده، شما می توانیدبا کمک پنج ژن شکل و ویژگی های صورت انسان را بیابید.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي ، در آینده، می توان با نمونه DNA یک طرح از چهره را به منظور جلب طراحی کرد.
 براساس این گزارش، آنها در واقع پنج ژن را شناسایی کرده اند که شکل ویژگی های صورت انسان است.  
گزارش این یافته، در مجله PLOS ژنتیک منتشر شده است که اولین قدم به سوی identikit ژنتیکی است و این مطالعه بین المللی با هماهنگی هلند، با مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس انجام شده است.
 به گفته کارشناسان، شناسایی ژن های درگیر در توسعه مورفولوژی صورت انسان و این کشف دارای کاربردهای بالقوه برای ساخت identikit بر اساس DNA صورت است.
مانفرد کایسرمی گوید: در حال حاضر ما بوسیله DNA قادر به پیش بینی ژن رنگ مو و چشم، با دقت بسیار بالا هستیم.
وی افزود: « در آینده، شما می توانید یک پرتره از یک فرد تنها با DNA او رسم کنید.''  
 به گفته کارشناس پنج ژن تا کنون شناخته شده است که آغاز درک ژنتیک مورفولوژی صورت انسان و ارائه برنامه های کاربردی جالب توجه ، به عنوان مثال در پزشکی قانونی است.
براین اساس، دوقلوهای همسان چهره تقریبا یکسان دارند و این بدان معنی است که کارشناسان معتقدند که ژن ها نقش مهمی را در توسعه چهره انسان هایی که بیشتر شبیه هستند، ایفا می کند.





با این حال، تا کنون تقریبا هیچ چیزی در مورد ژن های مسئول مورفولوژی صورت در انسان شناخته نشده بود.  
برای جستجوی انواع ژنتیکی دخیل در توسعه صورت، مطالعه ای بر اساس تجزیه و تحلیل DNA از 10،000 نفر انجام شد.
 محققان همچنین به نقاط مرجع صورت نگاشت، تجزیه و تحلیل تصاویر سه بعدی از جمجمه به دست آمده از تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی و تصاویر دو بعدی از چهره. پنج ژن معمار صورت را اینطور نامگذاری کرده اند  PRDM16، PAX3، TP63، C5orf50 و COL17A1. سه مورد از آنها در حال حاضر مسئول توسعه سر و صورت، دو مورد دیگر به طور کامل بازیگران جدید در شبکه مولکولی است که حاکم بر توسعه صورت هستند.
نتایج به دست آمده، همچنین نشان می دهد که وراثت بالا، از ویژگی های صورت به نظر می رسد و به انواع دیگری از DNA با اثرات نسبتا کوچک ، یعنی هر نوع کنترل توسعه از بخش بسیار کوچک از صورت، پدیده ایست که به خوبی برای صفات دیگر انسانی مانند ارتفاع شناخته شده است./عط
برچسب ها: ژن ، مولکولی ، صفات ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.