هیئت داوران، مسابقان و برگزارکنندگان چهارمین دوره مسابقات بین‏المللی قرآن دانشجویان مسلمان، با صدور بیانیه ای اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز در رونوشتی از این بیانیه که به دفتر باشگاه خبرنگاران استان ارسال شده است؛ چنین آمده است: قرآن کریم، رسول گرامی اسلام را «رحمة للعالمین» معرفی کرده است.

در این بیانیه با استناد به آیه ی " وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِّن قَبْلِكَ فَحَاقَ بِالَّذِينَ سَخِرُواْ مِنْهُم مَّا كَانُواْ بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ (سوره مبارکه انعام، آیه 10)" آمده است: بار دیگر دست دشمنی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، با دین مبین اسلام از آستین یکی از گمراهان و ضلالت‏پیشگان بیرون زد و چهره کریه دشمنان این دین الهی را بر جهانیان آشکار ساخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز که امت‏های مسلمان بیش از هر زمان دیگر به اسلام و آموزه‏های حیاتی آن باور داشته و تمسک به سیره سیاسی و اجتماعی رسول اکرم (ص) را سرلوحه رفتار جامعه خویش قرار داده‏اند، تهیه و پخش فیلمی که در آن به ساحت آخرین پیامبر الهی اهانت شده است و ارتباط‏دادن آن با کشورهای انقلابی منطقه، گویای خشم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از وقوع مبارک بیداری امت‏های مسلمان است.

در بخشی دیگر از این بیانیه نیز چنین آمده است: بدیهی است اولین علت این خشم و عصبانیت، از دست دادن منافع دولت‏های ظالم و مستکبر در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده و تا این بیداری در بین مسلمان ادامه دارد، اقدامات خصمانه دُوَل تجاوزگر پایانی نخواهد داشت.

تصاویر سخیف این فیلم موهن که از مسلمانان تصویری غیرواقعی معرفی کرده است، در حقیقت نسبت دادن جنایات هر روزه آمریکا و اسرائیل به مسلمانان است.

صادر کنندگان این بیانیه همچنین با استناد به آیه ی " وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ. (سوره مبارکه الأنبياء، آیه 107)" یادآور شده اند: قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب وحیانی، رسول گرامی اسلام را «رحمة للعالمین» معرفی کرده است.

پیامبران الهی متعلق به یک دین و مذهب خاص نیستند، بلکه به بشریت تعلق دارند و اهانت به هر کدام از این بزرگواران توهین به جامعه بشری است و بی‏احترامی به پیامبران و بزرگان ادیان، در هیچ مرام و مسلکی قابل پذیرش نیست.

لازم به ذکر است: داوران، متسابقان و برگزارکنندگان چهارمین دوره مسابقات بین‏المللی قرآن دانشجویان مسلمان ضمن محکوم کردن اهانت بی‏شرمانه به ساحت رسول مکرم اسلام(ص)، اعتراض خود را نسبت به این عمل موهن اعلام داشته و وعده خداوند متعال درباره استهزاء کنندگان به پیامبران الهی را گوشزد می‏کنند.

همانا پیامبران قبل از تو را نیز مسخره می‏کردند، پس آنچه را که بوسیله آن، آنان را به سخره می‏گرفتند، گریبان‏گیر خودشان شد/س

برچسب ها: قران ، رسول ، معرفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.