پس از گذشت نزدیك به نیم قرن اهالی خلخال همچنان در انتظار افتتاح راه در حال احداث خلخال به پونل برای دسترسی به استان گیلان هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ 

در حالی كه زمان افتتاح رسمی این طرح از زبان و قول مسوولان محلی ، استانی و كشوری بارها اعلام شده ولی هنوز این راه رسما افتتاح نشده است و مردم شهرستان خلخال حدود 50 سال است كه به انتظار استفاده از این جاده به عنوان یك راه بهتر و مناسب تر از جاده فعلی خلخال به اسالم برای دسترسی به استان همسایه گیلان نشسته اند.

در حالی كه زمان افتتاح این طرح ایام هفته دولت امسال اعلام شده بود وضعیت فعلی طرح نشانگر این واقعیت است كه افتتاح این راه تا پایان امسال نیز امكان پذیر نیست چرا كه هنوز عملیات اجرایی لایه دوم آسفالت این راه در منطقه سردسیری و حوالی گردنه زندانه به پایان نرسیده است.

با توجه به این كه راه خلخال به اسالم با داشتن پیچ های تند و باریك بودن جاده همواره مشكلات بسیاری را برای خودروهای عبوری به ویژه مسافران غیر بومی و نا آشنا به این راه را به دنبال داشته بسیاری از مسافران راه ناتمام خلخال به پونل را به رغم نداشتن خط كشی و علایم هشدار دهنده به راه خلخال به اسالم ترجیح می دهند.

عملیات اجرایی این طرح با عنوان راه سنتو و به عنوان بخشی از تعهدات كشور ایران به عنوان عضو پیمان سنتو و با هدف ایجاد دالان ارتباطی ما بین كشورهای عضو این پیمان در سال 1342 آغاز و با لغو شدن پیمان سنتو عملیات اجرایی این طرح نیز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل شد.

در هر صورت پس از گذشت سالها انتظار از سوی مردم منطقه اهالی خلخال چشم به افتتاح این طرح قدیمی و تاریخی خلخال دوخته و به افتتاح این راه حتی با استفاده آن در فصول گرم سال ولی با شرط اجرای خط كشی و نصب علایم هشدار دهنده قانع هستند و این موضوع به دلایل مختلفی است كه از سوی مردم خلخال اعلام می شود./س

برچسب ها: خلخال ، افتتاح ، راه ، در ، حال ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.