کلينيک پوست؛

چه کساني نبايد به استخر بروند؟

مبتلايان به بيماريهاي خاص از رفتن به استخر خودداري کنند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ رعايت بهداشت فردي و عمومي بهترين راهکار براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي عفوني در استفاده از استخر است.

بيش از 50 درصد افرادي که از استخرها استفاده مي‌کنند به دليل دوش‌هاي آب سردي که قبل و بعد از استخر استفاده مي‌کنند بسياري از آنها دچار سرماخوردگي‌هاي مکرر مي‌شوند.

عفونت‌هاي تنفسي، گوش درد، عفونت‌هاي گوش خارجي و عفونت‌هاي مخاط چشم ناشي از آب استخر که گاهي مواقع منجر به کوري و نابينايي فرد مي‌شود از جمله بيماري‌ها و عفونت‌هاي ناشي از استخر است.

رطوبت بالا و دور بودن استخرها از نور آفتاب به دليل سرپوشيده بودن زمينه ساز ايجاد انواع عفونت هاي قارچي مي‌شوند که شايع‌ترين اين نوع عفونت‌ها، قارچ‌هايي هستند که مي‌تواند ناخن‌هاي بدن، انگشتان دست و پا و ناحيه كشاله ران را درگير کند و در نهايت کچلي مو را به همراه داشته باشد.

به اين نکات هنگام رفتن به استخر توجه کنيد:

- از خوردن، آشامیدن و جویدن آدامس در هنگام شنا باید جدا خودداری کرد زیرا ممکن است حتی سبب خفگی در شخص شناگر شود، به خصوص خانم ها چون عادت به جویدن آدامس دارند ممکن است آن را فراموش کرده و هنگام شنا دچار خطر شوند.

-
ریدن آب در گلو و به عبارت دیگر وارد شدن آب در مجاری هوا و سرفه کردن خطرناک بوده و باید هرچه زودتر شخص خود را به کناره استخر برساند و تا قبل از طبیعی شدن وضع از شنا کردن خودداری کند.

- قبل از ورود به استخر بدن خود را با یک شوینده مناسب شست وشو دهید.

- در صوت ابتلا به سرماخوردگی یا هر نوع بیماری عفونی یا پوستی واگیردار باید از ورود به استخر تا رسیدن به سلامتی کامل خودداری کنید.

نکته: با توجه به اينکه با رعايت بهداشت فردي مي توان از بروز انواع عفونتهاي ناشي از استخر جلوگيري کرد توصيه مي شود افرادي که بيماريهاي خاص دارند از استخر استفاده نکنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار