مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک به تعاونی های مسکن سراسر کشور که قصد ایجاد کارخانه های تولید مسکن صنعتی دارند، تسهیلات ارزی و ریالی اعطاء می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ماشالله عظیمی رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه و تعاون و عضو هیات مدیره اتاق تعاون صنعت ساختمان، افزود: بانک توسعه تعاون تاکنون برای ساخت و ایجاد  بیش از 120 هزار واحد مسکونی، بدون اینکه از آنها سند مالکیت برای تضمین دریافت شود، تسهیلات اعطاء کرده است. 

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون  همچنین برای زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی و ایجاد کارخانه های تولید مسکن صنعتی در این استان، مبلغ 25 میلیون دلار تسهیلات اعطاء کرد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: بر اساس قانون ، همه بانک ها می بایست، بین 20 تا 25 درصد از منابع  خود را  به بخش صنعت مسکن اختصاص دهند، این رقم برای بانک ها تخصصی مانند بانک مسکن، حدود 90 درصد پیش بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک ها در همه دنیا بیشترین منابع خود را به بخش صنعت مسکن اخصاص می دهند، گفت: این بخش دارای اشتغال زائی بالائی بوده و بطور همزمان یکصد شغل مسقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.

عظیمی افزود : صنعت ساختمان سازی در کشورهای توسعه نیافته  به علت پایین بودن سطح  بهرمندی از صنعتی سازی و تکیه بیشتر به نیروی کارانسانی، به سرمایه در گردش بیشتری نیاز دارد اما در کشورهای توسعه یافته، به علت استفاده از صنعتی سازی، میزان سرمایه در گردش بخش مسکن آنها کمتراست.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ادامه به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه  فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان صنعت ساختمان است.

عظیمی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان طی سالهای اخیر رونق بیشتری  یافته است، بیان کرد: در این نمایشگاه آخرین فناوری ها و دانش ساختمانی ارائه و در اختیار سازندگان و فعالان این بخش قرار می گیرد، بر این اساس کشورهای زیادی ابراز تمایل برای شرکت و حضور در این نمایشگاه را دارند.

وی اضافه کرد: به رغم تحریم های اعمال شده برای جمهوری اسلامی ایران، شاهد حضور کشورهای مختلفی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران هستیم حتی برخی شرکت ها از کشور هائی که ایران را تحریم کرده اند نیز بدون توجه به تحریم های اعمال شده از سوی کشورشان؛ در نمایشگاه تهران حضور یافته اند.
 
مدیر عامل  بانک توسعه تعاون در پایان با بیان اینکه مصالح ساختمانی موجود در ایران، مصالح خوب و با کیفیت و پاسخگوی صنعت ساختمان سازی است، گفت: سبک سازی، مقاوم سازی، زیبا سازی، توجه به معماری ایرانی و اسلامی و قیمت تمام شده، از جمله ویژگی های  اصلی صنعت ساختمان است که معمولا در  نمایشگاه های صنعت ساختمان به آنها توجه می شود. 

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران 25 تا 28 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش می یابد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه محسوب می شود، بیش از 20 کشور جهان از جمله آلمان-آمریکا-فرانسه-انگلستان- اسپانیا- ترکیه- ایتالیا-کره جنوبی- چین- اتریش- مالزی- عراق- ژاپن - هنگ گنگ و سوئد حضور خواهند داشت.

در این نمایشگاه که در فضای بالغ بر 55 هزار متر مربع در فضای باز و همه سالن های نمایشگاه برگزار می شود، نوین ترین دستاوردها و تولیدات صنعت ساختمان از جمله مصالح ساختمان پایه(آجر- سیمان- فلز وگچ)، خانه های پیش ساخته، ماشین آلات عمرانی، نقشه کشی و طراحی، سیستم های تصفیه آب، تجهیزات حمام، سونا و آشپزخانه، سنگهای ساختمانی، ماشین آلات ساختمانی- درو پنجره، درب های اتوماتیک و ماشین آلات وابسته - پوشش های کف (کاشی-سرامیک-پارکت) ، تاسیسات حراتی و برودتی- پوشش های سقف، دیوار و قطعات پیش ساخته-آسانسور ها و بالا بر ها - لوازم و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و روشنایی و دیگر صنایع مر تبط به نمایش عمومی گذاشته می شود.

دردوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران، همچنین تشکلها، انجمن ها و تعاونی های مسکن مناطق مختلف کشور حضورداشته و فعالیت های خود از جمله خدمات و امور مربوط  به مسکن مهر را ارائه می کنند./س
برچسب ها: مسکن ، صنعتی ، تسهیلات ، ارزی ، ریالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار