پلیس پاکستان به منظور متفرق ساختن جمعیت تظاهرات کنندگان معترض به ساخت و انتشار فیلم موهن آمریکایی، از گاز اشک آور و شلیک تیر هوایی استفاده کرد که 5 تن زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، شمار زیادی از مردم خشمگین پاکستان در اعتراض به انتشار فیلم آمریکایی که به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توهین کرده بود، به سوی سفارتخانه آمریکا در شهر کراچی پاکستان حمله ور شدند، اما پلیس این کشور با شلیک گاز اشک آور و تیراندازی به سوی آسمان اقدام به متفرق نمودن جمعیت معترضان نمود.

تظاهرات کنندگان در بیان اعتراض خود شعارهای گوناگونی سر دادند که از آنجمله می توان به این موارد اشاره کرد: "هرکه با آمریکا دوستی کند یک خائن است" و یا "مرگ بر کفر" و "الله اکبر".

در مقابل سفارتخانه ی آمریکا و در میان اوج درگیری ها، تعدادی از معترضان که می خواستند خود را به ساختمان سفارت برسانند وقتی با ممانعت نیروهای پلیس مواجه شدند، اقدام به پرتاب سنگ به سوی این نیروها کردند.

اورنگ زب فاروقی، رهبر تظاهر کنندگان خطاب به جمعیت گفت: دولت پاکستان باید واکنش شدیدی به این اتفاق نشان دهد و مردم نیز باید خرید کالاهای آمریکایی را تحریم کنند.

تظاهرکنندگان همچنین عروسکی ملبس به پرچم آمریکا ساخته و آن را به نشانه ی اعتراض به آتش کشیدند.

آنها همچنین پرچم آمریکا، پرچم رژیم صهیونیستی، تصویر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و همچنین آدمکی که به شکل اوباما بود، به همراه تصویر تری جونز، کشیش آمریکایی را که قرآن را سوزانده بود، به آتش کشیدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار