تقابل اسلام با جهان غرب امروزه جز اولویت های کشور ما محسوب می شود و هم اکنون به حساس ترین مرحله خود رسیده است .

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛‌حجت اسلام والمسلمین محمد محمدیان، نماینده رهبری در دانشگاه ها صبح امروز در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های کل کشور که در وزارت علوم برگزار شده است طی سخنرانی گفت: در اولویت بندی بالاترین موضوعی که باید به آن توجه شود و امروزه از اولویت های کشور ما محسوب می شود چنانچه دشمنان برای تقابل با ملت ما تلاش بسیاری کرده اند، تقابل اسلام با جهان غرب است که امروزه این تقابل به حساس ترین مرحله خود رسیده است

وي گفت: پنج موضوع تاریخی از جمله سرنوشت ساز ترین موضوعات هستند كه این پنج موضوع عبارتند از تقابل با جنگ نظامی، تقابل در قالب تهاجم فرهنگی، تقابل با جنگ نرم، تقابل در قالب جنگ هوشمند.

وی افزود: باید به چهار اصل تهدید نظامی، جنگ تغییر نگاه مردم (تغییر اندیشه ها و تغییر خواسته های مردم است) انزوای سیاسی و تحریم اقتصادی بعلاوه جنگ هوشمند از جمله 4 اصلی است که دشمنان اسلام برای عقب نشینی کشورها از آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: تحریم اقتصادی ضلع دیگر جنگ هوشمند است که ملت ها را به بن بست می اندازد .

البته ما توانسته ایم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم قطعا ملت ما از این تحریم ها هم به خوبی می گذرد چنانچه باید در ابتدا ذخایر نهفته ای که وجود دارد شناسایی شود.
 
وی اظهار داشت: در ابتدا باید جایگاه دانشگاه در این تقابل مشخص شود چنانچه بخواهیم با استفاده از ادبیات دینی جایگاه دانشگاه را مشخص  کنیم باید بگویم که هم اکنون جایگاه دانشگاه همان تنگه احد است اگر دانشگاه در این تقابل سخت پیشرفت کرده و راه خود را در عرصه های مختلف ادامه دهد موفق است .

 جایگاه معاونین دانشجویی همان دیدبانی وسیع از تنگه احد است

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان گفت: ما توانسته ایم پیشرفت های خوبی در عرصه دانشگاهی داشته باشیم و از این تنگه اصلی به خوبی عبور کرده و پیروز شویم البته جایگاه معاونین دانشجویی بسیار مهم است، چنانچه این معاونان حکم دیدبانی وسیع از این تنگه را دارند و باید وظیفه روحیه دادن به نیروهای محافظ این تنگه و تعمیق بصیرت آنها را بر عهده داشته باشند که این البته وظیفه اصلی معاونین دانشجویی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون دیدبانی خوبی را معاونین دانشجویی داشتند و امروز معتقداند با زحماتی که کشیده شده طمع دشمن در کمر رنگ ترین حالت قرار گرفته البته هنوز قطع نشده است.

وی در ادامه به شروع سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: در ترمی که آغاز می شود باید به دو مسئله اصلی توجه شود یکی اینکه باید از تحریم ها سالم و با کمترین هزینه عبور کنیم که البته در این مورد اطلاع رسانی خوبی در مورد تحریم ها و تبیین آن ایده اقتصاد مقاومتی از جمله وظایفی است که معاونین بر عهده دارند چنانچه دومین مورد این است که اقتصاد مقاومتی باید تبعیض شود.

البته گفتگوی مستقیم مسئولان دانشگاه ها با دانش جویان با موضوع تحریم و توجه خاص به مسائل صنفی و مشکلات معیشتی دانشجویان و البته همدردی با اقشار آسیب پذیر از جمله نکاتی است که باید در سال تحصیلی و در ترم جدید به آن توجه شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار