معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت حسابداری تعهدی را لازمه و مقدمه تحقق جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر سیدعباس حسنی در نخستین جشنواره نظام نوین مالی بخش سلامت با بیان این مطلب، گفت: وزارت بهداشت اولین دستگاهی است که در این راستا حرکت کرده و نظام نوین مالی را با استقرار حسابداری تعهدی و جایگزین ساختن آن با حسابداری نقدی محقق ساخته است.

وی افزود: تمام اسناد بالادستی کشور اعم از سند چشم انداز در بندهای 12،36،39،46 و 50 و قوانین برنامه پنجم توسعه تمام دستگاه ها را ملزم به استقرار این نظام کرده اند و در وزارت بهداشت علاوه بر این قوانین نقشه علمی و نقشه تحولی نظام سلامت نیز بر استقرار این نظام تاکید داشتند.

وی ادامه داد: بر اساس این نظام نوین نظام بودجه ریزی در وزارت بهداشت به بودجه ریزی عملیاتی تغییر رویه داده و از این پس بسیاری از کارهای مالی به صورت آنلاین انجام شده و گزارش گیری از کارهای انجام شده در هر لحظه امکانپذیر می شود.
وی راه اندازی سامانه های امور مالی (سام¬وب) و سامانه جمع درآمد اختصاصی (سجاد) را از نتایج استقرار نظام نوین مالی در وزارت بهداشت دانست که کارها را بسیار تسریع و دقیق کرده است.

وی ایرادات نظام حسابداری نقدی را عدم امکان ارزیابی عملکرد سازمانی، عدم انطباق با استانداردهای حسابداری، عدم رعایت اصل تطابق درآمد و هزینه، عدم وجود ارتباط منطقی بین دارایی ها و فعالیت ها اعلام کرد و گفت: امروز به جایی رسیده ایم که با این نظام نوین در سندسازی، گزارش گیری، انجام امور به صورت آنلاین صرفه جویی های بی شماری در وقت و هزینه مدیران، کارکنان و دستگاه ها صورت می پذیرد.

وی در پایان استقرار حسابداری تعهدی به جای حسابداری نقدی در وزارت بهداشت را فاز اول برنامه استقرار نظام نوین مالی دانست و گفت: این نظام نوین 3 فاز دیگر دارد که به تدریج مستقر خواهند شد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار