غبار فقر و ناامنی روی نگین گردشگری فرانسه

تولوز در سالهای گذشته میزبان پنج میلیون و 500 هزار گردشگر در سال بوده که این رقم امسال کاهش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تولوز شهری در جنوب غربی فرانسه بر ساحل رود گارون و یکی از مراکز صنایع پیشرفته اروپا است. این شهر در حد فاصل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار گرفته و چهارمین شهر بزرگ فرانسه به شمار می رود.

در چند دهه گذشته، تولوز از خود نماد شهری فعال را به نمایش گذاشته بود و علاوه بر صنایع هوایی و فضایی مانند ایرباس، فعالیت در بخش‌هایی چون الکترونیک، صنایع پزشکی، علوم غذایی، فناوری اطلاعات، میکروبیولوژی و فناوری زیستی در این منطقه جریان داشت.

در تولوز بیش از 110 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و این شهر رکورد بیشترین تعداد دانشگاه‌های شهرستانهای فرانسه را دارا است. شهر تولوز گنجینه ‌ای از میراث فرهنگی بی بدیل را در خود حفظ می‌کند که شامل موزه‌ ها، سالن‌های نمایش و تئاترهای گوناگون است.

اما امروز چهره شهر تولوز با آنچه در دهه های گذشته وجود داشت کاملا فرق کرده و بحران اقتصادی، مشکلات فراوان اجتماعی و تجاری را برا این منطقه تحمیل کرده است.

به عنوان مثال شرکت گردشگری "فرام" فرانسه که 600 حقوق بگیر دارد و اقدامات زیادی را برای توسعه گرشگری تولوز انجام داده، قصد دارد بسیاری از شغل های خود را حذف کند. این شرکت گردشگری بعلت مشکلات مالی و کاهش تقاضا برای بازدید از این منطقه مجبور شده چنین تصمیمی را اتخاذ کند تا جلوی ورشکستگی خود را بگیرد.

در داخل فرانسه نیز اوضاع اقتصادی دشوار باعث شد فرانسویان کمتری در تابستان امسال راهی سفر شوند و بخش هتلداری و رستوران های تولوز در ماه اوت با کاهش مشتری روبرو شد.
به گفته مسئول دفتر گردشگری تولوز، فرانسویان بعلت توجه به بودجه خود ترجیح دادند بجای رفتن به هتل نزد خانواده، بستگان و دوستان خود اقامت کنند.

تولوز در سالهای گذشته میزبان پنج میلیون و 500 هزار گردشگر در سال بوده که این رقم امسال کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رسانه های فرانسوی همچنین نوشته اند به دنبال تصمیم شرکت سانوفی برای اخراج تعدادی از کارکنان کارخانه خود در تولوز، سایر حقوق بگیران این شرکت در پاریس، مونپلیه و مراکز دیگر برای حمایت از همکارانشان به تولوز آمدند.

شرکت سانوفی قصد دارد کارخانه خود را در تولوز تعطیل و بیش از 600 حقوق بگیر را اخراج کند.

اهالی شهر می گویند برخی محلات قدیمی و ثروتمند تولوز اکنون به مناطق فقیرنشین تبدیل شده است. محله نوای با قدمتی بیش از سیصد سال اکنون میزبان ساکنانی است که بیش از نیمی از آنها 25 سال سن دارند و یک سوم شان بیکارند.

این محله با داشتن جمعیتی شش هزار نفری یکی از شلوغ ترین محلات تولوز شده است و اکنون با مشکل فقر و ناامنی دست و پنجه نرم می کند. به رغم اقدامات بسیاری از نهادها و گروههای داوطلب، دوربین های مداربسته محله را تحت نظارت دارند اما رشد جنایت ها متوقف نشده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار