سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه امروز(سه‌شنبه) این کمیسیون خبر داد و گفت: نمایندگان برای تصویب قانون جامع پدافند غیرعامل آمادگی دارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سیدحسین نقوی حسینی نماينده مردم ورامين در مجلس پس از جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: بررسی آخرین اقدامات و برنامه‌های پدافند غیرعامل دستور کار جلسه امروز کمیسیون بود، در این جلسه سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل به عنوان میهمان حضور داشت و گزارش مبسوطی از اقدامات و برنامه‌های این سازمان ارائه کرد.

وي در ادامه افزود: سردار جلالی ابتدا به نحوه شکل‌گیری پدافند غیرعامل با دستور مقام معظم رهبری، ساختار آن و اولویت‌بندی‌های پدافند غیرعامل اشاره کرد و تصویب قانون جامع پدافند غیرعامل را در مجلس شورای اسلامی خواستار شد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به تهدیداتی که دشمنان ملت ایران دنبال می‌کنند به ویژه تهدیدات اقتصادی و فرهنگی، بر ضرورت سرمایه‌گذاری لازم در پدافند غیرعامل برای در هم کوبیدن تهدیدات یاد شده تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سردار جلالی با اشاره به اولویت‌های پدافند غیرعامل در حوزه‌های دفاعی، هسته‌ای، انرژی، مخابرات، صدا و سیما، نیروی انتظامی و مراکز تجاری و تولیدی، اقدامات و برنامه‌های این سازمان را در هر یک از حوزه‌های یادشده تشریح کرد.

وی افزود: رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخشی از گزارش خود به موضوع جنگ و تهدیدات سایبری پرداخت.

نقوی حسینی گفت: جلالی با اشاره به اقدامات امریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه راه اندازی جنگ سایبری علیه کشورها و ملت‌های مستقل از جمله ملت و کشور ایران، و طراحی تهدیدات سایبری علیه مراکز هسته‌ای، انرژی، مخابرات و سایر حوزه های فعالیت تولیدی اعلام کرد که امروز توانمندی پدافندها در حدی است که با چنین تهدیداتی مقابله و آنها را خنثی می‌کنند و حتی توان لازم را برای در هم کوبیدن تهدیدات یادشده در نطفه دارند و قادرند که این تهدیدات را به خود دشمن برگردانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جلالی، بومی‌سازی فناوری اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را اقدام مهمی در جهت پدافند غیرعامل خواند و افزود که در کشور به موفقیتهای خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم.

وی افزود: سردار جلالی در پایان جلسه به سؤالات پاسخ داد و نظرهای نمایندگان را شنید و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرد که آمادگی دارد در جهت تصویب قوانین مورد نیاز پدافند غیرعامل و نیازهای مالی آن کمک کند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار