مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از تهدیدهای مربوط به افت و کاهش کیفیت آب های زیرزمینی دشت کاشان خبر داد.

 ابوالفضل صدراییه،در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان  اظهار داشت: کاشان وارد هفتمین سال خشکسالی شده و دشت این منطقه نیز به عنوان تنها منبع برداشت آب زیرزمینی از سال 57 تاکنون ممنوعه بحرانی اعلام شده است.
وی افزود: شمار چاه های منطقه از 113 حلقه در سال 89 به 123 حلقه در سال 90 رسیده است.
وی تاکید کرد: برداشت بی رویه از آبخوان زیرزمینی کاشان افزون بر فرونشست زمین، هجوم آب های شور به سمت شیرین را نیز به همراه داشته است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکل محدودیت منابع آبی منطقه، طرح انتقال آب زاینده رود به کاشان مطرح شد که هم اکنون نیز 240 لیتر آب در ثانیه از این طریق به شهرستان های کاشان و آران و بیدگل منتقل می شود.
صدراییه اظهار داشت: در شرایط کنونی، آب شرب مورد مصرف شهروندان کاشانی به علت پایین بودن کیفیت آب های زیرزمینی این منطقه، با آب منتقل شده از زاینده رود مخلوط می شود.
وی افزود: اگر انتقال آب زاینده رود به کاشان متوقف شود حتی امکان جیره بندی وجود ندارد، چرا که هیچ منبع جایگزینی برای تامین آب در این منطقه نیست.
وی خاطرنشان کرد: اگر سال آینده، یک هزار لیتر آب زاینده رود به این منطقه انتقال داده نشود، کاشان با بحران بسیار جدی مواجه خواهد شد./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، افت ، کیفیت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.