قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: از آنجايي كه تيم رئيس‌جمهور و به‌خصوص معاونين وي رويكرد رئيس‌جمهور را نشان خواهند داد،‌ بسيار اهميت دارد كه در دوران پيش از انتخابات توسط هر كانديدا معرفي شوند.

پرويز سروري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ ضمن تأكيد بر حساسيت خاص اين دوره انتخابات رياست جمهوري نسبت به دوره‌هاي پيشين اظهار داشت: با توجه به آسيب‌شناسي انتخابات در دوره‌هاي قبل يكي از نكاتي كه مورد اهميت واقع مي‌شود معرفي برنامه‌هاي كانديداها به صورت دقيق،‌ شفاف و به دور از كلي‌گويي است.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به اين مطلب كه كانديداها بايد راه حل‌هاي خود را براي حل مشكلات موجود سياسي،‌ فرهنگي و اقتصادي ارائه دهند، گفت: رسانه‌ها، نخبگان و فعالان حوزه‌هاي مربوطه نيز بايد فضا را به نحوي مهيا كنند كه تمركز مردم بر برنامه‌هاي افراد بوده و انتخابشان بر اساس شخص نباشد چرا كه هرچه درصد اهميت به شخص به جاي اهميت به برنامه‌هاي وي بيشتر شود،‌ عمل به وظيفه و برنامه توسط رئيس جمهور كاهش مي‌يابد.

وي درباره موضوعاتي كه بايد توسط كانديداها به صورت جزئي مشخص شود، گفت: موضوعاتي مثل بحث اشتغال،‌ آموزش،‌ فرهنگ،‌ مسكن و معضلات اجتماعي همچون اعتياد و برون‌رفتي كه كشور با آن مواجه است از جمله مسائلي است كه يك كانديدا بايد به طور دقيق در اين‌باره برنامه ارائه كند.

سروري تعيين تيم رياست‌جمهوري و كابينه توسط يك كانديدا را از مهم‌ترين شفاف‌سازي‌ها در اين‌باره دانست و گفت: از آنجايي كه تيم رئيس‌جمهور و به خصوص معاونين وي رويكرد رويس‌جمهور را نشان خواهند داد،‌ بسيار اهميت دارد كه در دوران پيش از انتخابات توسط هر كانديدا معرفي شوند.

وي در ادامه به قانونمداري كانديداها اشاره كرد و گفت: قانونمداري رئيس‌جمهور از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه متأسفانه در آسيب‌شناسي‌ها مي‌بينيم اين اشكال عمده به تمامي رؤساي جمهور وارد است كه بعد از رسيدن به رياست به نحوي قانون را تخريب مي‌كنند و باعث ايجاد تنش‌هايي مي‌شوند.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پايان توصيه كرد: بايد توسط رسانه‌ها و فعالان حوزه‌هاي مربوطه سؤالاتي به صورت جزئي و دقيق مطرح شود و كانديداها نيز بايد به صورت شفاف و به دور از كلي‌گويي به اين سؤالات پاسخ دهند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محفوظ
۱۰:۲۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۱
جناب سروري محترم اكثر مردم فهيم ما در زمان انتخابات به برنامه ها راي مي دهند و افراد جايگاه خاصي ندارند ولي متاسفانه افرادي كه انتخاب مي شوند با خيال واهي اينكه مردم فردگرا بوده اند كه به آنان راي داده اند به خود مغرور شده و از مسير اسلام و نظام اسلامي و ادعاهاي دروغين خود كه منجر به كسب آراء شده است منحرف شده و اقتصاد و نظام جامعه را كاملا دچار آسيب هايي كه گاها جبران ناپذير است مي نمايند.كانديداهاي محترم لطفا به دروغ متوسل نشويد و برنامه هاي خود دقيق و افراد متخصص را انتخاب نماييد.
آخرین اخبار