دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:خیزش اول ملت ما انقلاب اسلامی و دوم جنگ بوده،لذا رویارویی سوم ما با دشمن امروز مبارزه با تحریم های تو خالی آنهاست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(پنج شنبه)در جمع اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی حجاب تهران به مباحث پیرامون هفته دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قدرت های استکباری علیه کشورمان پرداخت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این مراسم با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی از خداوند متعال برای خانواده آن عزیزان صبر عاجل و برای شهیدان علو درجات را خواستار شد.

رضایی با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس دو گونه جنگ داشتیم گفت: یک جنگ ما با صدام بعثی و دیگری در داخل و از سوی منافقینی صورت می گرفت که درصدد بی انگیزه کردن نیروهای نظامی کشور بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به بی کفایتی بنی صدر در آغاز جنگ افزود:در دوران بنی صدر به پنج استان کشور حمله شد و بیش از دو ونیم میلیون نفر آواره شده بودند اما دولت وقت(بنی صدر)با سنگ اندازی و عدم ارسال تجهیزات نظامی و رزمی مانع پیروزی ما در جنگ شده بود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال آغاز جنگ ما مظلومانه در داخل و ظالمانه از خارج آماج حملات دشمن بودیم تصریح کرد:دولت بنی صدر با بی کفایتی های فراوان در ابتدای جنگ خسارات زیادی را به کشورمان تحمیل کرد،اما بعد از آن دلاورمردانی همچون باکری،همت،باقری و...به صحنه آمدند و پیروزی های چشمگیری را در جبهه های حق علیه باطل نصیب کشورمان کردند.

رضایی با اشاره به اینکه با تغییر فرماندهی در جنگ،صحنه های نبرد نیز متحول شد افزود:بعد از برکناری بنی صدر از قدرت،حصرآبادن شکسته شد و بعد از آن نیز ما به مرزهای بین المللی رسیدیم،لذا در آن زمان این دشمن بود که از ما می خواست تا جنگ را پایان دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کشورمان در ابتدای جنگ تحمیلی از داشتن امکانات پیشرفته نظامی محروم بود تصریح کرد:در سال 63 حملات بسیاری به کشورمان شد اما نیروهای نظامی ما نمی توانستند پاسخگوی حملات دشمن باشند،چرا که ما مجهز به تسلیحات پیشرفته نظامی نبودیم.

رضایی با بیان اینکه ما حتی از قذافی نیز درخواست کمک نظامی کردیم افزود:ابتدا از دولت لیبی تعداد 30 موشک دریافت کردیم و موفق شدیم به بمباران شهرها توسط دشمن پایان دهیم اما بعد از آن قذافی اعلام کرد در صورتی به ایران کمک خواهد کرد که کویت و عربستان نیز آماج حمله های ایران قرار بگیرد و حتی در این صورت جنگ نیز متوقف خواهد شد،اما جمهوری اسلامی ایران بنا نداشت جنگی علیه کشورهای دیگر راه بیاندازد،لذا پیشنهاد لیبی را رد کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های دفاعی تصریح کرد:اگر امروز موشک های ایران دو تا سه هزار کیلومتر برد دارد و به هدف اثابت می کند،اگر دشمنان از ترس این موشک ها نمی توانند حتی فکر تجاوز به کشورمان به ذهنشان خطور کند همه اینها ریشه در آن جوانان دلیر و غیور دوران جنگ دارد،لذا این وضعیت دفاعی کشورمان مربوط به همان دوران جنگ است.

وی افزود:خیزش اول ملت ما انقلاب اسلامی و دوم جنگ بوده،لذا رویارویی سوم ما با دشمن امروز مبارزه با تحریم های اقتصادی و تو خالی آنهاست،لذا باید از تفرقه وجدایی دوری کرده و جوانان نیز وارد صحنه شوند تا کشور بتواند از تحریم ها عبور کند.

رضایی با اشاره به اینکه امروز باید مردم اداره کشور را بدست گیرند و در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشند تصریح کرد:مردم باید در تمامی عرصه های اقتصادی،سیاسی و فرهنگی وارد شوند و جوانان کشور نیز باید از بی مسئولیتی بیرون آیند تا بتوانیم تحریم های دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم،لذا امروز وظیفه دولتمردان کشورمان این است که به جوانان نسل سوم و چهارم فرصت بیشتری دهند تا آنها نیز وارد صحنه تولید و اقتصاد شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد مقاومتی باید به تولید بیشتر بیانجامد نه فشار بر مردم افزود:اقتصاد مقاومتی،اقتصادی مردمی بوده که با نوآوری بتوان در میان تحریم های روزافزون دشمن به تولید و ثروت رسیده و از تمام ظرفیت های اقتصادی استفاده کنیم،لذا مردم ریشه و اساس انقلاب را تشکیل می دهند،چرا که نیروی واقعی پیشرفت کشور مردم ایران هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت بزرگوار ایران شکست ناپذیر است خاطر نشان کرد:هیچ چیزی جای پیروزی ملت ایران را در سال های آینده نخواهد گرفت، چرا که جوانان امروز بیدار شده و به صحنه آمده اند،لذا در اقتصاد نیز همانند جنگ و نبرد پیروزی نهایی با ملت ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران این مرحله و گردنه حساس را نیز پشت سر خواهد گذاشت.
انتهای پیام/
 
 
برچسب ها: رضایی ، جنگ ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار