ایران با کشورهای بزرگ تولید علم از جمله آمریکا، چین و ژاپن در حال رقابت است.

جعفر مهرداد، رئیس پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام(ISC) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران،گفت:هم اکنون ترکیه از لحاظ رشد مقالات علمی به حالت اثبات رسیده است و تمام توان و اقتدار این کشور در همین عدد قرار گرفته و این در حالی است که ایران به سرعت پیشرو در صحنه های علمی بوده است.

وی افزود: در زمینه رشد علمی ما نمی توانیم تاثیرات شورای عالی عتف را نادیده گرفته چنانچه تحقیقات کلان که البته سهم مهمی در بحث رشد علمی دارد در آنجا به تصویب می رسد.

مهرداد تصریح کرد: رشد ما در زمینه نانو، پتروشیمی، نفت، مهندسی آب و سلول های بنیادی ناشی از همین سیاست است چنانچه هم اکنون ما با کشورهای بزرگ در زمینه تولید علم از جمله آمریکا، چین و ژاپن رقابت می کنیم.

جذب دانشجویان ایرانی در مالزی موجب رشد علمی این کشور شده است

مهرداد اظهار داشت: هم اکنون اساتید و محققان و پژوهشگران ایرانی در رشته های مختلف علمی در تابستان به مطالعه و تحقیق می پردازند و در نتیجه بعد از انجام مطالعات در مهر ماه این مطالعات به مقاله تبدیل می شود، بنابراین این را به طور قطع بیان می کنیم که با بازگشایی دانشگاه در سال تحصیلی جدید رشد تولید علم روند سریعتری به خود می گیرد.

وی به رشد علمی کشور مالزی اشاره کرد و افزود: مالزی 3 هزار مقاله تولید کرده که علت آن جذب دانشجویان ایرانی است و البته هم اکنون فکر نمی کنم با توجه به نامعتبر بودن دانشگاههای این کشور و پایین بودن سطح آموزش عالی آن دانشجویان ایرانی به سمت کشور مالزی برای تحصیل بروند .

وی خاطر نشان کرد: البته در زمینه تولید علم کشورهایی چون ژاپن، تایوان، ترکیه و رژیم اشغالگر قدس از جمله کشورهایی هستند که تولید علم بالایی داشته اند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار