جذابیت مهم ترین عامل جذب كودكان است لذا ایجاد فضایی شاد و جذاب در مدرسه بهترین روش جذب كودكان به این محیط است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان یك روان شناس شبه خانواده اداره كل بهزیستی استان زنجان ایجاد جذابیت در محیط مدرسه را عاملی پنهان برای جذب كودك دانست و گفت: فراهم كردن محیطی آرام و شاداب می تواند در بهبود نگرش كودكان به مدرسه و كاهش مدرسه هراسی مفید واقع شود.

بلباسی ترس را حالت هیجانی نسبت به خطر یا محركی از جمله اشیا،افراد یا موقعیتی خاص معرفی كردوافزود: ترس از مدرسه نوعی از ترس است كه به شكل امتناع از مدرسه رفتن نمود می یابد.

وی با بیان اینكه مدرسه هراسی در همه سنین و به صورت برابر بین دختران و پسران وجود دارد ادامه داد: مدرسه هراسی در بدو ورود به هرمقطع و در خانواده هایی كه فاصله سنی كودكان از یكدیگر زیاد است بیشتر رخ می دهد.

این روانشناس اظطراب ناشی از جدایی از خانه و خانواده را عامل مدرسه هراسی كودكان برشمرد وتصریح کرد: شایع ترین دلیل ترس از مدرسه اضطراب ناشی از جدایی ازوالدین به خصوص مادر است.

بلباسی ادامه داد:مدرسه هراسی دلیل شخصی ندارد و معمولا كودك آن را از محیط می آموزد چرا كه كودك هفت سال نخست زندگی آماده ذخیره اطلاعاتی است كه از محیط دریافت می كند یعنی اطلاعات مثبت و منفی واكنش های متفاوتی را برای او در پی خواهد داشت.

وی گفت: والدین باید با بیان خاطرات لذت بخش خود از دوران تحصیل و مهربان و دلسوز جلوه دادن معلم از نگرانی و اضطراب كودك نسبت به مدرسه بكاهند.

این روان شناس بالینی خاطر نشان كرد: والدین با همراهی كودكان در روزنخست ورود به مدرسه می توانند موجب افزایش اعتماد به نفس و غرور كودك شده و روزی خاطره انگیز را برای او رقم بزنند همچنین حضوروالدین همراه كودك نباید به اندازی باشد كه اعتماد به نفس و استقلال او را به خطر اندازد./س

برچسب ها: جذب ، کودکان ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.