دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر آذربايجان شرقي اظهار داشت: توانمندی های هنرهای سنتی و صنایع دستی ، آداب و رسوم، میراث فرهنگی و جاذبه هاي گردشگري استان همزمان با هفته گردشگري در كاخ موزه سعدآباد تهران معرفي شده و به نمايش در مي آيند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي با اعلام اين خبر افزود: آذربايجان شرقي با برپايي غرفه اي از جاذبه هاي گردشگري و برنامه هايي فرهنگي و هنري بومي در نمايشگاه اقوام ايراني مجموعه كاخ موزه سعدآباد حضور مي يابد.

وي خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه علاوه بر معرفي و نمايش آداب و رسوم و ويژگي هاي فرهنگي آذربايجان شرقي، نمايشگاهي از صنايع دستي و سوغات استان نيز برپا خواهد شد.

محمدي تشريح كرد: اجراي موسيقي محلي و فولكلور استان و شركت در جشنواره غذاهاي سنتي ايران ديگر بخش هاي اين برنامه يك هفته اي در كاخ موزه سعدآباد را تشكيل مي دهند.

عضو شوراي مشورتي گردشگري كشور اجراي 30 برنامه فرهنگي متنوع همچون بازديدهايي از جاذبه هاي گردشگري استان براي اقشار مختلف و برگزاري نشست هايي تخصصي براي اصناف مرتبط با گردشگري را از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده براي بزرگداشت هفته گردشگري در آذربايجان شرقي اعلام كرد.

محمدي همچنين از افتتاح و بهره برداري 18 پروژه گردشگري استان شامل هتل و هتل آپارتمان، مجتمع هاي بين راهي و خدماتي، كمپ گردشگري، سفره خانه سنتي و رستوران، مجتمع آب درماني و نيز اصلاح راه دسترسي به جاذبه هاي گردشگري در اين هفته خبر داد.

گفتني است: هفته گردشگري از 6 مهر ماه به عنوان روز جهاني جهانگردي آغاز شده و با ارائه برنامه هاي ويژه تا يك هفته پس از آن در آذربايجان شرقي همزمان با سراسر كشور ادامه خواهد داشت. /س

برچسب ها: نمایش ، آداب ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.