به گزارش
خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه دوم مهرماه) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون دریایی ایران، ماده ۳۵ آن را به تصویب رساندند.
در این ماده آمده است:
براساس این ماده که با ۱۷۰ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید، ماده زیر به قانون الحاق میشود:
ماده ۹۴ مکرر- مسؤولیت فرمانده در صورت تقصیر
چنانچه فرمانده به سبب تقصیر در اجرای وظایف خود خساراتی به اشخاص ثالث وارد نماید، مسؤول است. فرمانده در قبال هر گونه تلف یا خسارت وارده به کالاهای حمل شده بر روی عرشه نیز مسؤولیت دارد مگر آن که فرستنده بار موافقت کتبی خود را با این عمل اعلام کرده باشد یا عرف کشتیرانی این گونه حمل را مجاز تلقی نماید.
خودداری از ادامه سفر توسط فرمانده کشتی مجاز نیست
نمایندگان همچنين ماده ای تصویب کردند که براساس آن فرمانده کشتی مجاز به خودداری از ادامه سفر نیست.
ماده ۳۶
لایحه اصلاح قانون دریایی ایران را با ۱۵۱ رأی موافق، ۱۱ رأی ممتنع و بدون
رأی مخالف تصویب کردند.
در این ماده آمده است: متن زیر جایگزین ماده (۹۶) قانون می
شود:
ماده۹۶- وظیفه فرمانده در به پایان رسانیدن سفر
فرمانده بعد از شروع سفر دریایی نمیتواند بدون عذرموجه از ادامه آن
خودداری کند. خودداری از ادامه سفر یا انجام سایر وظایف محوله حتی به دلیل
بروز اختلاف بین وی و مالک کشتی نیز مجاز نیست. در غیر این صورت فرمانده
حسب مورد مسؤول جبران خسارت وارده به مالکان و مستأجران کشتی است.
انتهاي پيام/ب2