بيرجند/

دفاع مقدس نگین تابناک تاریخ ایران

فرماندار بیرجند گفت: گله‌مندی جانبازان در جامعه نشان‌دهنده این مهم است که ما نتوانستیم وظیفه خود را در مقابل این افراد به خوبی انجام دهیم.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدعلی قاسم‌زاده نداف در بازدید از مدارس شهرستان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بر پیوند دانش‌آموزان با دفاع مقدس تاکید کرد.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین ابعاد مختلف جنگ تحمیلی است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه اساس نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون دفاع مقدس و پایداری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است، گفت: دوران هشت ساله دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم که به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت همچون نگینی تابناک تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه، ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد و پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان در سایه هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی،‌ حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت، سبب احیای یک مکتب سازنده و نهضت‌های آرمانگرا و ایدئولوژی جهانگیر شد.

قاسم‌زاده نداف تأکید کرد: باید در راستای آشنایی نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان با شهدا، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در این مناسبت‌ها تدارک دیده شود و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب برای این قشر تبیین شود.

وی اذعان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های علمی، تحقیقاتی، پزشکی و هوافضا موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده و با این امر موجبات یأس و ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب فراهم شده است.

فرماندار بیرجند گفت: در حال حاضر جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان ممتاز است به طوریکه بسیاری از کشورها به این نظام رشک می‌ورزند.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه هرچند شهدا از پیش ما رفتند اما جانبازان و آزاده‌ها به عنوان نماد و سمبل دفاع مقدس هنوز در بین ما هستند، افزود: گله‌مندی جانبازان در جامعه نشان‌دهنده این مهم است که ما نتوانستیم وظیفه خود را در مقابل این افراد به خوبی انجام دهیم.

وی به تلاش دشمن در تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: علت دیگر فراموش شدن ارزش‌های دفاع مقدس تلاش دشمن برای مبارزه با ادبیات جنگ، دفاع مقدس، شهادت‌طلبی، ایثارگری و زنده نگهداشتن مقاومت است./س

برچسب ها: دفاع ، مقدس ، نگین ، تابناک ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.