شماري از طرفداران نيروهاي سياسي در حمايت از ملت و نظام سوريه ديروز در مقابل سفارت اين کشور در امان پايتخت اردن تجمع کردند و حل و فصل سياسي بحران سوريه را خواستار شدند. شرکت کنندگان در اين تجمع با تفرقه افکني بين ملتهاي سوريه و اردن مخالفت کردند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار ،  نيروهاي ملي و چپگراي مستقل اردني با مداخله خارجي در سوريه مخالفت و به حل اين بحران به شيوه گفتگوي سياسي دعوت کردند .
تجمع کنندگان  همچنين اقدامات گروههاي مسلح مورد حمايت ناتو و پولهايي که کشورهاي عرب خليج فارس به اين گروهها مي دهند محکوم کردند .
"سامر هنداوي" از شرکت کنندگان در اين تجمع از شهر اربد گفت :«سقوط سوريه که آخرين دژ و قلعه در سرزمينهاي عربي است به معناي سقوط امت است. به همين سبب ما از سوريه و ائتلاف مقاومت از جمله ايران و حزب الله لبنان حمايت مي کنيم».
تجمع کنندگان در حمايت از بشار اسدر ئيس جمهور سوريه نيز شعار مي دادند .
آنها همچنين در حمايت از روابط تاريخي سوريه و اردن و حمايت از آن در مقابل فتنه اي که سوريها را هدف قرار داده است شعار دادند .
محمد عناسوه عضو دفتر سياسي کميته مردمي اردني ياري سوريه گفت :« اگر خدا نکرده امپرياليسم ، آمريکا و ناتو به خواسته هاي خود در سوريه برسند اين يک گام در جهت نابودي مقاومت خواهد بود ».
تشکلهاي مردمي همچنين با هرگونه دعوت براي اخراج سفير سوريه از اردن يا احضار سفير اين کشور در دمشق يا بستن مرزهاي مشترک يا بيرون راندن شهروندان سوري از اردن به بهانه هاي دروغين و استفاده ابزاري از آنان عليه دولت سوريه مخالفت کردند .
عامر تل سردبير شبکه خبري الوحده گفت :« اردني ها امروز بر حمايت خود از سوريه و ارتش
آن که باندهاي تروريستي مسلح را تعقيب مي کند تأکيد مي کنند».
جغبيري گفت تجمع کنندگان معتقدند کشور ، ملت ، دولت و ارتش سوريه و همچنين نقش آفريني دمشق در منطقه  به مثابه خطوط قرمز هستند و حمله به اين اصول فقط به نفع طرح صهيونيستي آمريکايي است.
برچسب ها: بین الملل ، اردن ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار