"خاطره نويسي" با توجه به اهميت خود در جذب مخاطب به حوزه ادبي دفاع مقدس مولفه طرح جهاني تاريخ شفاهي است.

"ساسان ناطق" نويسنده فعال در حوزه ادبيات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار بخش ادبيات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه امروزه خاطره پيشروي حوزه ادبي دفاع مقدس است افزود: در پاسخ به اين سوال كه آيا ادبيات دفاع مقدس تا به امروز آنچنان كه بايد و شايد به استانداردهاي جهاني نزديك شده مي‌توان گفت كه در مرحله نخست بايد به بررسي ميزان همخواني استاندارد جهاني با مولفه هاي داخلي پرداخت.
وي گفت: ما بايد در كنار مولفه هاي جهاني ادبيات دفاع مقدس را به داشته هاي كشور و قلمرو جغرافيايي خود نزديك كنيم.
ناطق اظهار داشت: البته كارهاي ترجمه شده نشان داده كه در صورت استفاده از مولفه هاي جهاني مي‌‌توانيم مخاطباني در آن سوي مرزها داشته باشيم.
اين نويسنده افزود: حوزه ادبيات دفاع مقدس در سالهاي اخير در مقايسه با حوزه هاي ادبي ديگر در امر جذب مخاطب داخلي موفق بوده اما مديريتي در جهت استمرار آن و ترجمه بيش از پيش آثار مي‌طلبد.
ناطق خاطره را مولفه طرح جهاني حوزه ادبيات داستاني و تاريخ شفاهي دانست و اظهار داشت: داستان در جذب مخاطب كاربردي تر از خاطره نويسي بوده و بايد نگاهي ويژه به اين حوزه ادبي داشته باشيم.
وي تصريح كرد: با توجه به مانور ادبي ما بر روي چند نويسنده خاص اگر بتوان چند صدايي را به معناي عطف توجه به آثار نويسندگان فعال اما گمنام داشت ادبيات داستاني موفق تر از گذشته و حال به جذب مخاطب مي‌پردازد./ص
برچسب ها: ادبیات ، خاطره ، مقدس ، عملیات ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار