دانش آموزان در هر زنگ تفریح آب بنوشند .

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : بدن ما به مقدار زیادی آب نیاز دارد و باید هر روز شش تا هشت لیوان و یا حتی بیشتر آب به بدنمان برسانیم و دانش آموزانی که در سن رشد هستند حدودا نیمی از روز را در مدرسه می گذرانند بهتر است در هر زنگ تفریح آب بنوشند .

مکرمی افزود : خوردن یک صبحانه سالم و مقوی به دانش آموزان کمک می کند که در طول روز پر انرژی شوند و تمرکز و قدرت ذهنی بالاتری داشته باشند .

بگفته وی صبحانه را تند نخورید و انتخاب یک وعده غذایی شامل عدسی / نان و پنیر / تخم مرغ / سیب زمینی / نوشیدنی ها / خرما در وعده صبحانه مناسب است .

وی یادآور شد عدس پخته با کمی روغن زیتون و آبلیمو یک صبحانه مفید برای انجام فعالیت ذهنی در طول روز است و خوردن یک پیاله عدسی داغ در روزهای سرد پاییزی مناسب است .

وی در ادامه گفت : بهتر است از نان سنگک یا نان جو استفاده شود و لقمه نان و پنیرتان را با چند برگ سبزی خوردن و یا چند برش خیار و گوچه و یا میوه هایی مثل انگور میل شود .

مکرمی تصریح کرد خوردن یک عدد تخم مرغ در روز برای افراد 7 تا 18 سال نه تنها بی ضرر بلکه مفید و آن را کامل بپزید تا زرده و سفیده آن کاملا سفت شود و تخم مرغ نیم پز ممکن است مسمومیت غذایی ایجاد کند .

وی با بیان اینکه چند تکه جگر تکه شده با نان یک صبحانه مقوی است افزود : یک سیب زمینی آب پز با کمی کره و نمک یا صبحانه سالم محسوب می شود و گاهی وقت ها می توانید کمی از غذای شام را برای صبحانه در یخچال بگذارید مانند غذاهای ماکارانی / کوکو / کتلت که اگر خوب گرم شوند و خیلی هم چرب نباشند برای صبحانه مناسب است .

وی گفت : شیر و آبمیوه های طبیعی بدون قند اضافی بهترین نوشیدنی برای صبحانه هستند و بهتر است چای صبحانه را شیرین نکنید و اگر خیلی دوست دارید چای شیرین بخورید چای را با عسل و یا مقدار خیلی کمی شکر شیرین کنید و بهتر است از قندهای طبیعی مثل عسل و خرما استفاده کنید .

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : خوردن مواد قندی به خصوص قندهای ساده برای صبحانه توصیه نمی شود / چون مصرف مواد قندی باعث افزایش موقتی قند خون شده و بعد از آن احساس خستگی به فرد دست می دهد .

بگفته وی مقدار قند و شیرینی ها را در برنامه غذایی به حداقل برسانید و در هر وعده از تمام گروههای غذایی به نسبت مناسب استفاده کنید ./س

برچسب ها: نوشیدن ، آب ، زنگ نفریح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.