با ابتلا یک قطری به ویروس کرونا که بیماری تنفسی ایجاد می کند، سازمان جهانی بهداشت عربستان سعودی در حال بررسی و تحقیق بر روی این ویروس هستند.

دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویروس کرونا یک ویروس شناخته شده است که باعث بیماری تنفسی می شود و معمولا عفونت های ایجاد شده در اثر این ویروس، بدون نیاز به درمان خود به خود بهبود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه این ویروس به ندرت می تواند باعث نارسایی کلیوی به خصوص در بیماران کلیوی و قلبی شود و عنوان کرد: ماجرای اعلام ابتلای فردی از این قرار است که یک فرد قطری پس از بازگشت از سفر عربستان سعودی دچار بیماری تنفسی شده و در ICU یکی از بیمارستان های قطری بستری می شود.

گویا ادامه داد: با نامساعد شدن حال بیمار وی از طریق آمبولانس هوایی به انگلستان اعزام شده که پس از نمونه گیری از ترشحات تنفسی او علت ایجاد عفونت ویروس کرونا بود که البته این ویروس یک ویروس تغییر پیدا کرده کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت و مسئولین بهداشتی عربستان سعودی در حال پیگیری این ویروس هستند اظهار داشت: این بیماری تا به حال تنها در یک نفر دیده شده و هیچ نوع همه گیری ایجاد نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ نگرانی بر روی حجاج وجود ندارد اعلام کرد: حجاج با رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه و دور انداختن آن در سطل های زباله می توانند از ابتلا به بیماری های ویروسی تنفسی در امان باشند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت ایران نیز این مسئله را پیگیری می کند و در صورت هر گونه خبر جدید در خصوص این ویروس آن را به اطلاع شهروندان می رساند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.